När #Platinumgames-chefen Shinji Mikami (Resident Evil, Devil May Cry m fl) släppte Playstation 2-actionspelet #God Hand blev det ett typiskt "älska-eller-hata-spel" hos kritikerna, men spelköparna överlag ratade den udda titeln helt och hållet. Därför säger nu Mikami att han lärt sig sin läxa till sitt nya spel #Vanquish, och hans nästa actionäventyr kommer därför bli mer mainstream-anpassat.

Jag har släppt många spel förut och jag känner att, kanske i allra högst grad med tanke på God Hand, så fick jag för mycket frihet att göra det spelet precis som jag ville. Det sålde inte särskilt bra. Vi kommer definitivt köra på något mer massmarknads-aktigt som kommer tilltala en större publik [med Vanquish]. Absolut en betydligt större sådan än God Hand hade. Vi [Platinumgames och Sega] visste att detta var saker vi behövde tänka på redan från början, och Vanquish är ett resultat av det.

Mindre excentriska infall och mer mainstream-anpassat våld i nästa Mikami-titel, alltså. Tror du Vanquish blir ett bättre spel med denna inställning?

Skicka en rättelse