Verktygen till #Biowares #Neverwinter Nights 2 är rikigt populära hos moddare och motsvarande digitala hammare och spik har nu släppts till #Dragon Age: Origins. Paketet ger dig möjlighet att skapa egna miljöer (eller att använda de existerande), regissera mellansekvenser och stöka runt i den artificiella intelligensen. Kort sagt, det är dags att massera din kreativa ådra. För att få tillgång till verktygen måste du dock registrera ditt spel på Biowares sajt.

Vill man ha en simpel så tänker man ju inte särskilt långt tycker jag, har man en avancerad så må det vara mycket att lära sig men när man väl kan den så är ju möjligheterna att göra moddar mycket stora. 11/11 Folk vill hellre ha en simplare editor som i NWN2, med de begränsningar den medför? Personligen föredrar jag nog hellre att någon ambitiös jävel sätter sig ner och gör ett episkt äventyr med den nya editorn, än att massa små smurfar spammar ut en massa... 10/11 Läxa i svenska? Ska bli trevligt, ska lätt göra A link to the past-story. 10/11 Ska bli riktigt kul och se vad som komma skall 10/11 Programmet ser skrämmande svårt ut de första timmarna men provar man sig fram och läser på biowares officiella toolset-wikipedia så lär man sig förvånansvärt snabbt. 10/11 Jo håller med, men det brukar ju alltid finnas en mod-fabnase som brukar köra på rätt hårt. 10/11 Biowares modcommunity har blivit stort tackvare att vanliga personer med ingen erfarenhet inom programmering m.m. har kunnat läsa sig till hur man ska göra relativt lätt. Detta är ej fallet med Dragon age. 10/11 Personligen så hade jag hellre sett att folk med bra idéer hade möjlighet att skapa mods istället för folk som redan har halva foten i spelutvecklings branschen och antagligen redan "färgas" av den. Men men, får väl se hur det utvecklar sig. 10/11 Nu är ju Biowares modcommunity något mer vidsträckt... Tror inte du kan förvänta dig samma öde i DA:O's fall. 10/11 Å andra sidan kanske moddarna håller högre kvalité? 10/11
Skicka en rättelse