Lazlow Jones är en amerikansk mångsysslare som bland gör en hel del ljudjobb åt #Rockstar. Till exempel håller han i radioprogrammet Integrity 2.0 i #Grand Theft Auto IV, med mera.

I en BBC-intervju säger han att han hoppas att vilda västern-titeln #Red Dead Redemption ska ge spelaren en lite annorlunda emotionell genklang jämfört med GTA-spelens satir.

Jag hoppas att, för människorna som plockar upp det [spelet], att det ska framkalla en känslomässig respons. Att folk ska känna att de är en del av vår värld och att de lever sig in i tidsperioden. Vi gjorde så mycket efterforskningar på allting. Hur tidserans pistoler såg ut, hur kläderna såg ut, hur interiören såg ut.

Jones misstänker också att framgångarna med GTA IV - och de gränser Rockstar gång på gång töjt med spelet - gjort det lättare även för deras senaste titel, när det handlar om att ta sig igenom censuren helskinnad.

Jag tycker att Rockstar flyttat fram gränsdragningarna för att kunna göra konsten som vi anser att vi borde få göra. Om du berättar ett smutsigt brottsdrama med våld och svordomar och kallar det The Sopranos så får du mängder med utmärkelser att ställa på hyllan. Men gör du samma sak och kallar det för ett tv-spel så får du vissa organisationer i uppror. Jag tror att ända sedan GTA IV kom ut och det fick sådana strålande recensioner av större publikationer som sa att "detta är faktiskt konst" så har restriktionerna om att vara politiskt korrekt till största del fallit bort.

Red Dead Redemption släpptes nyligen till Xbox 360 och Playstation 3, och det är strålande. Vad väntar du på?

Skicka en rättelse