I en vg247-intervju säger #Guerrilla Games-chefen Hermen Hulst att kommande Playstation 3-exklusiviteten #Killzone 3 "maxar PS3-hårdvaran".

Vi kör på 100 procent just nu. Det är nästan så att det kommer ut ånga från maskinen. Alla saker vi trycker in har att göra med skalan och miljöerna och den action du ser på bild just nu. Som jag talade om tidigare under presentationen så har vi en nivå som är 10 gånger större än den genomsnittliga Killzone 2-banan. Killzone 2 var inte ett litet spel, men längre än så kunde vi inte ta det just då. Denna gången går vi helt överbord och jag tror vi nått det maximala av vad vi kan göra. Men så gör vi alltid. Vi hittar alltid ett sätt att gå över och utanför.

I en annan intervju säger företagets Steven Ter Heide att svordomarna tonats ned sedan föregångaren.

Vår ljudregissör är här idag och vi sade åt honom "Gå igenom den fullständiga databasen och, allt som innehåller shit eller fuck, bara ta bort det - vi vill aldrig höra det igen!

Anledningen till detta är att Guerrilla inte vill ha med massor av omotiverat fulspråk, men spelet är givetvis fortfarande inställt på att bli 18+.

Men vi anser inte att dialogen ska vara omotiverad; den bör handla om att avancera handlingen och naturliga responser. Det ska inte vara off-the-scale-svärande. Vi har tonat ner det en aning för att vara säkra på att handlingen framställs såsom vi vill att den ska framställas. Det var absolut något vi lärde oss från Killzone 2.

Trots CVG-uppgifter som gör gällande ett maj 2011-datum för Killzone 3 så har #Sony endast kommenterat ryktena med att de "ännu inte bestämt ett släppdatum för Killzone 3 för närvarande". Ett släppdatum kommer dock utannonseras "snart" - något som gör att vi förväntar oss mer, betydligt mer, om Killzone 3 under årets E3.

det gör det inte alls? hur svårt är det egentligen att förstå? "att maxa ett system" innebär inte att maxa upplösningen, eller grafiken eller liknande. "att maxa ett system" innebär att maxa all power den har att ge, köra CPUn och GPUn lågsäga 100%, Fyl... 27/05 http://28.media.tumblr.com/tumblr_kx4e9c1V1k1qze5g2o1_500.gif 27/05 ¨ Att köra 1080p kräver en del kraft det också. Så.. det ingår i att maxa =) precis som att du ändrar upplösning i spel på datorn.. tar mer kraft från GPUn. 27/05 Om jag minns rätt så var det väl först god of war 2 som visade vad PS2 kunde göra, så om 4-5 år så kanske vi få se vad PS3 egentligen kan. 27/05 @Dumlen Så kan du inte acceptera att PS3:an kanske blir maxad? Jag ser ingen anledning att fortsätta tro på att PS3 kan prestera "x" gånger bättre. Säger inte att den inte kan det, men att fortsätta leva med illusionen att det kommer fortsätta mycket... 27/05 Skitprat, som vanligt. Vilken jävla gimmick. 27/05 TACK! Har en bra summering av KZ2 kontrollen: Every FPS' controls feel floaty when compared to KZ2. KZ2 is the ONLY game I've played that actually made the player feel like they're firing a real gun, with a real sense of weight and realistic recoil. It... 27/05 Inte sälja något? Desperata? http://i50.tinypic.com/2s81pxi.gif 27/05 Sant. KZ2 var/är sjukt bra - bara det att folk inte orkade vänja sig vid känslan i kontrollerna. 26/05 1080p har inte med att "Maxa hårdvaran" att göra. de de menar är att de använder så mycket power som ps3an har att ge, skulle kunna vara 480p och fortfarande köra på full power. 26/05
Skicka en rättelse