När 3D-stöd utannonserades för #Gran Turismo 5 så var det många som antog att det var detta som gjort att spelet försenats så otaliga många gånger. Men i en nypublicerad intervju hos amerikanska Playstation-bloggen säger Gran Turismo-pappa Kazunori Yamauchi att seriens femte del hade stöd för 3D redan för två år sedan.

3D-funktionaliteten var nästan färdig för två år sedan, faktiskt. Vi kunde se att det var i det naturliga flödet av teknologi och att det var ditåt saker och ting var på väg. Diskussioner med Sony angående 3D-teknologi började för mer än tre år sedan. Eftersom Gran Turismo 5 byggdes för att köras i 60 bilder per sekund så var det lätt för oss att implementera 3D. Det är däremot ganska svårt att konvertera ett spel som körs i 30 bilder per sekund till 3D.

Gran Turismo 5 släpps den andra november i Nordamerika och bör få ett Europa-släpp i ungefär samma veva.

Skicka en rättelse