I en IGN-intervju med #Crackdown 2-utvecklarna #Ruffians producent James Cope sägs att sandlådespel som #Infamous, #Prototype och #Grand Theft Auto IV alla bara gör samma sak. Ruffian är intresserade av att göra ett mer "kaotiskt" sandlådespel som ska "ta genren framåt".

- Crackdown har en fot i verkligheten och en fot i total galenskap. Vad vi skulle vilja göra med nästa projekt är att gå än mer åt det hållet och bli helt galna. Vi tycker att det finns mycket att göra med vår [spel]motor, säger Cope.

I dagsläget är det oklart om nästa Ruffian-spel blir en uppföljare till Crackdown 2 eller något helt nytt. En rykande färsk recension av just Crackdown 2 läser du här.

började just läsa intervjun. Tycker denna nyhet inte berättar hela historien. "Thomson believes that the key to Crackdown's appeal is the fact that players start off relatively normal, but by the end of the game they are a superhero, fearing nothing.... 09/07 Jag tror inte riktigt "Mer Kaos" är att gå i rätt riktning när det kommer till sandlådespel. Vill bara påpeka att Crackdown1 var the shit och jag spelade sönder det i Co-op och Crackdown2 är på listan över lir jag vill spela. Nu kan jag bara tala för... 09/07 Sandlådespelen är lika kul som när man lekte i den riktiga sandlådan. Ett par spadtag sedan ville man hem och dricka mjölk. 07/07 Nej, det är sant. Men i ett realistiskt spel skulle du knappast ha kommit särskilt långt innan polisen satt fast dig :/ Det jag menar med kaos är just överdrivna vapen, förmår och fordon, hellre en svävare med raketer än en volvo v70. Hellre armen efter... 07/07 Bara jag som läste det där ordet fel första gången? 06/07 Det var det dummaste jag hört. Man spelar spel för att det är kul att spela, inte för att man inte kan göra samma saker i verkligheten. Säkert att du skulle gör det. Men du skojar bara, så man får väl överse den kommentaren. Sen är inte kaos och realism... 06/07 @ TruB Hellre kaos än realism, vill jag snuten skas haffa mig om jag tittar på en bil så gör jag det IRL :P I spel som Crackdown så ska man vara fri, det ska finnas möjlighet til galna stunts, stora explosioner, höga fall och frihet! En så hårt scriptad... 06/07 " Ruffian är intresserade av att göra ett mer "kaotiskt" sandlådespel som ska "ta genren framåt"." nu vet jag inte hur fz översatt detta, men kaotiskt för mig ser inte jag som nåt positivt. och genre framåt na. jag skulle nog hellre vilja ha ett gta spe... 06/07
Skicka en rättelse