I kölvattnet av beskedet att rollspelskungarna #Bioware de facto jobbar på #Dragon Age II kommer nu spännande information signerad den amerikanska spelblaskan Gameinformer. Enligt tidningen ifråga kommer utvecklarna att lämna det öppna upplägget från tidigare spel till fördel för en enda protagonist - Hawke. Liksom i #Mass Effect-alstren kommer spelare att kunna välja kön på sin kämpe men i övrigt är det alltså förinspelade dialoger och en mer cinematisk upplevelse som står på skaparnas agenda. Det går heller inte att välja ras på sin karaktär i #Dragon Age II, vilket i våra öron låter litet som en antites till det hajpade Origins-konceptet från det första spelet. Klicka dig vidare genom länken nedan för mer information.

FUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU 14/07 Håller faktiskt med. Det var visserligen inte så att det inte gick men man tappade fokus på dialogerna om man skulle vara beredd på action-möjligheterna. 12/07 Jag upptäcker inte ens de där små ikonerna när jag fokuserar på dialogen. Inte snabbt nog för att hinna med de väldigt få sekunder som de faktiskt finns där att interagera med. Bra idé, men dåligt utförd. 12/07 meh :( vill spela annat än human 12/07 Ååh nej va komplicerat att det inte är utmärkt precis vilket som gör vad.. använd hjärnan för böveln :) 12/07 Biowares spel är inte värda att spela igenom mer än en gång, dom erbjuder ju ingen som helst utforskning. I DA är den vädligt begränsad (i jämförelse med bättre RPG's så som TES, Gothic/Risen). I ME är den så sjukt bergränsad att man får klaustrofobi... 12/07 Jag vet inte om jag håller med om att det behöver vara sjukt värdelöst, det finns ingenting som säger att det inte går att ha bra handling, osv. Jag tror att spel i den genren kommer utvecklas väldigt... ...MEN spel som är "interaktiv film", vilket ME... 12/07 Hm, strax innan releasen för DAO frågades det mycket om co-op och multiplayer. Då sa Biowaer att det var planerat för uppföljaren.. Hur ska det funka om det nu heltplötsligt ska vara tokfokus på en redan förutbestämd karaktär? Jag gissar at det inte bli... 12/07 blev lite besviken när jag läste detta, men som vissa nämnt så är båda typerna okej. Men jag föredrar DA-stilen i fantasy världar. Jag spelar Mass Effect för den stilen och DA för den stilen, varför göra allt till samma? kommer skaffa det, men mina tidi... 12/07 Bioware borde satsa på film och inte spel, det är ju det dom egentligen vill göra. Spel är ett sjukt värdelöst format för att göra "interaktiv" film, man får allt det dåliga med vad spel innebär (inga riktiga skådisar, datorgrafik, handling i klass med... 12/07
Skicka en rättelse