I en intervju med Examiner säger #Heavy Rain-utvecklaren David Cage att fansen kommer bli överraskade av #Quantic Dreams nästa projekt.

- Jag fortsätter vara intresserad av drama, mörka teman och karaktärernas känslor och psykologi, men nu skulle jag vilja utforska väldigt olika typer av universum och berätta annorlunda typer av historier. Vi jobbar för närvarande på två väldigt olika projekt.

- Efter Heavy Rains framgångar så fortsätter vi utforska hur vi kan gå vidare med interaktivt drama, jobba med känslor och interaktivt historieberättande för en vuxen publik, men med en väldigt annorlunda historia och en ny approach. Folk som gillade Heavy Rain kommer bli överraskade av vad vi förbereder.

I dagsläget är det knäpptyst om studions två mystiska projekt. Tidigare har det ryktats om att en av titlarna skulle vara ett sci-fi-spel vid namn Horizon, men detta har förnekats av Cage själv.

Överraskningen, en kontroll som funkar "Titta! Jag kan röra mig runt det här bordet utan att studsa in i det! Helt fantastiskt! PS3an revolutionerar spel igen!". 19/07 Alla jag känner har spelat igenom det i en sittning, inklusive mig själv. Inte för att spelet är kort (10h?) utan för att man blir så jävla fast så man inte vill sluta. Var en jobbig dag på jobbet efter den natten :) 15/07 Jag gillade demot, testade den precis. Jag lär nog göra som Cyberz och köpa/spela det. Jag kan se hur bra spelet är när man sitter och spelar (helst) igenom det i en sittning? Om möjligt, jag vet inte hur långt det är, men det skulle vara grymt. En film... 15/07 Ska nog ta och köpa det och spela igenom det. 15/07 Håller med. 15/07 Jag skulle gärna se att de gör ett scifi-spel med klass, det finns alldeles för få bra spel i den genren... 14/07 Heavy Rain är ett av dom tyngsta spelen jag haft nöje att spela igenom, jag håller tummarna att Cage lyckas i framtiden 14/07 du har rätt i att demot kändes lite sådär, men efter att ha spelat hela spelet kände jag att det faktiskt fungerade. mestadels i varje fall. vissa bitar var kanske lite mindre intressanta och mindre motiverande att göra, själv tyckte jag början var sämr... 14/07 Ja, du har helt rätt, jag instämmer med dig. Fast man har en del interaktivitet när man ser på film också. Det går att påverka genom att pausa och spola filmen. T.ex. blir "Enemy at the gates" bättre om man spolar förbi pusskalaset och bara ser krypskyt... 14/07 Skillnaden blir ju att du kan påverka storyn till skillnad från en film som bara kör på från början till slut. Men jag förstår att spelmekaniken inte passar alla. 14/07
Skicka en rättelse