För drygt två veckor sedan kunde FZ rapportera att det, enligt #Microsofts Aaron Greenberg, inte blir något Milo & Kate-spel. Detta dementerades sedan snabbt av spelets designer Peter Molyneux, som förklarar det hela med att det är ett missförstånd då Greenberg jobbar i PR-gruppen och "inte haft tillgång till den senaste informationen".

I en ny BBC-artikel antyds dock av Molyneux att det inte är helt säkert att Milo & Kate blir ett spel som hittar ut till den stora allmänheten. Enligt BBC har Molyneux sagt till sajten att spelet är under utveckling men att "Microsoft inte har några planer på att släppa det".

Så huruvida följetongen med virtuella snorungen Milo verkligen släpps i slutändan återstår helt enkelt att se, ingen verkar riktigt veta just nu.

Ja att Milo är möjlig sa jag aldrig emot heller. Det jag sa emot va hur det framstogs vara i tech-demot. Han verkade oerhört intelligent och kunde fatta egna meningar och bilda uppfattningar på ett så bra sätt. Det lär bli något i form med "That's so... 15/07 @ Mahone Alltså har du bara bevisat vad jag sa, att Milo i allra högsta grad är möjlig att ha på 360, men att den inte kommer att bli lika avancerad som alla tror/vill/hoppas/skynet. 15/07 Självklart kan man använda sig utav AI på en 386, men det jag menade va att man skulle kunna använda sig utav Milo's AI på en 386a. Det är stor skillnad på simpel AI och så kallad strong AI. Här är en lista på vad den ska kunna klara av för att klassas... 15/07 Som sagt AI är det inget direkt behov av då det lär bli nåt i stil med scriptade scener. du ska inte blanda ihop det du såg med det du tror skulle kunna vara. och ja du kan köra AI på en 386a. för det handlar inte så mycket om hastighet som det handlar... 15/07 AI är beroende utav CPUn. För att en karaktär ska kunna ha smart AI för att fatta egna verklighetstrogna beslut och agera som en människa så krävs en snabb CPU som klarar av att göra dessa beräkningar. Tror du att man bara kan programmera AI och sen kör... 14/07 @ Neatherblade Man kan ju alltid hoppas, dock så ser jag av någon anledning vissa begränsningar... "Hi Milo, du you like my little present for you, I want to play with you" :X "Milo, look as this random pr0n, 2 girls 1 cup, ain't it hot? Möjligheterna... 14/07 Dock så försvinner poängen om konversationer är begränsad till vad utvecklarna har valt. Som jag uppfattade det under E3 så ska man kunna prata om vad som helst. 14/07 @ Mahone Lol, hårdvaran är knappast avgörande för en AI vet du pojken, speciellt inte då konsolerna har riktigt bra CPU. :P Allt handlar bara om att skapa en smart AI, vilket inte är så populärt idag då folk föredrar korkad AI med högre skada som motstå... 14/07 erm, ok nu var det ett tag sen man såg videon, men jag är övertygad av att den lilla AIn som milo visade på inte är några problem idag. man lägger in färdiga instancer på färdiga konversationer så som chat botar. fast lite mer avancerat såklart. Pratar... 14/07 Lär dröja 20 år till innan vi får se sådan avancerad AI i spel. 14/07
Skicka en rättelse