I ett pressmeddelande signerat #Maxis presenterar företaget idag sin senaste ansträngning - #The Sims 3: Kvällsnöjen. Spelet är den senaste i raden expansioner till huvudspelet och följer upp #Destination Världen respektive #Drömjobb. På menyn står underhållningsklassiker som partaj, konserter och idel nattklubbsbesök. Vi ställde några frågor till Grant Rodiek, Associate Producer för projektet:

Varför ska jag bry mig om Kvällsnöjen?

- Med varje ny expansion försöker vi ge spelare nya mål att sträva efter. Att vara ute sent, gå på partyn, söka efter kärleken - allt det här är upplevelser som får oss att känna oss levande. Som håller oss unga. Men istället för att bara ge spelare uteställen och saker som de har sett förut så ger vi dem en möjlighet att bege sig ut i natten med sitt band, att bli en grym bartender, ett övernaturligt väsen eller en riktig casanova.

Får Sims-utvecklare någon kreativ frihet alls?

- Våra fans förväntar sig att vi skapar en särskild typ av upplevelser åt deras simmar och vi ser alltid till vår community när vi gör ett spel. Däremot förväntar de sig även att vi överträffar oss själva rent kreativt, så möjligheterna med ett specifikt tema är våra att utforska. Utmaningen ligger i att komma på nya grejer som vi inte har gjort förut.

Vad händer med serien nu?

- Det jag älskar med The Sims är att det, liksom i det verkliga livet, finns så många naturliga och bra sätt att utöka upplevelsen. Vi har gjort många spel under det senaste decenniet men vi har ändå bara skrapat på ytan.

#The Sims 3: Kvällsnöjen släpps till formaten PC och Mac någon gång under hösten. Hur tematiken för den här expansionen skiljer sig mot föregångarens #Nattliv framgår dessvärre inte riktigt.

Skicka en rättelse