Häromdagen bjöd vi på vår mustiga förhandstitt#Mass Effect 2, och #Bioware som står bakom spektaklet ser fram emot den tredje delen. Det var nyligen under en presentation som Project Director Casey Hudson på Bioware berättade att teamet ser fram emot Mass Effect 3, och att det borde bli roligare för dem.

Hudson menar på att arbetet med att låta spelare spela vidare med gamla sparfiler har varit en stor utmaning, och att det skulle förvåna honom om någon annan försökte sig på detta. Att utgå ifrån att spelare ska ha kunnat skräddarsy sina karaktärer på så oerhört många olika sätt är alltså relativt knepigt ur utvecklarsynpunkt.

Men, detta slipper gänget i och med trean då det i och med trilogins tredje del är slut på Shepards rymdlekar. Hur universumet skulle kunna användas i framtiden är dock en annan fråga. Har du några idéer?

Jag hoppas bara dom gör ett MMO av Mass Effect efter 3e delen :D Det vore riktigt jäkla fränt 20/12 Håller med dig. Dumt att slänga bort allting. Hoppas att det kommer fler spel men från någon annans perspektiv än Shepards. 20/12 Hoppas verkligen trdeje delen blir sista, annars blir det ju verkligen en Mass Effect om fler spel görs. 20/12 Det går nog att tvinga ur ganska många bra idéer på fortsättning. Eller så gör man bara som Star Wars - gå bakåt i tiden istället för framåt. 19/12 Herregud vilket fult omslag Mass Effect 2 har. :( 19/12 HAHA min tråkiga hummor XD... tillbaka till ämnet så det bästa vore väl att dom antingen går tillbaka mer in till bakgrunden till historien eller att se allt ifrån ett annat perspektiv än den mänskliga rasen vore intressant:up: 19/12 Hitman filmen är rätt så bra. :) 19/12 Bästa sättet att använda Mass Effect efter det sista spelet är att göra om det till en erotisk film serie med namnet Mass Eject. 19/12 Fördelen är ju att det inte är något alternativt universum utan bara i framtiden, det gör det mer användbart och borde göra det lättare att använda. Rena filmatiseringar av spel har väl inte gått så bra men att koppla spel och film (och vice versa) som... 18/12 Tja, den spontana reaktionen är ju "film!" Sen inser man problematiken i att introducera ett helt universum på max 2-2½ timme. Svårt att göra en kassasuccé av det, hur gärna man än vill. Förresten, hur lyckade är de "spel blir film" vi har upplevt hitti... 18/12
Skicka en rättelse