Under veckan som gått har det gjorts allt tydligare att Comic-Con handlar om mer än bara serier. Spelnyheterna har avlöst varandra och senast ut i raden av besked som härrör från mässgolvet i San Diego är signerat #Bioware. Där berättade de kanadensiska rollspelsmästarna tidigare idag att det kommande #Dragon Age II får ett litet annorlunda utformat dialogträd. Likt i #Mass Effect-spelen kommer uppföljaren till Origins att använda sig av ett dialoghjul för att göra olika val i konversationer med NPC:er. Nu bekräftar utvecklarna att det rör sig om tre sådana: ett gott sådant som representeras av en olivträdskvist, ett elakt som symboliseras av en teatermask och sist men inte minst ett "bad-ass"-val som symboliseras av en knuten näve. Det här är bara en av de nyheter som för serien mot en ny riktning.

I ärlighetens namn är det väl redan så i ettan, bara att de inte har en ikon för det onda, goda osv. 27/07 Dragon Effect 2! 26/07 man får hoppas detta blir ett "et 2011" så vi kan få inn lite kreativitet och bli av med all jävla skit som publicerats de senaste 10 åren ungefär. 25/07 Inget fel med Mass Effect, men DA hade ganska ofta grayzone val vid en hel del tillfällen, som varken vad särskilt goda, onda eller superneutrala. 25/07 Ja ett solklart fall av konsollifiering, där djup och känsla fått stryka på foten till fördel för enkelhet och ökad linjäritet. 25/07 Därför tycker jag att The Witcher: Enhanced Edition är det bästa RPGet. 25/07 Dragon Age...Köpte och lämna in dagen efter, var nog sämta spelet jag spelat på länge :/ 25/07 Tyckte dialogerna i Dragon Age bara va jobbiga. Meningarna va på tok för långa att orka läsa igenom alla val från början av spelet och till slutet, man kan lika gärna läsa en bok isf. 25/07 Jag ser fram emot Dragon Age Effect: Origins of the Darkspawn Reapers. Personligen har jag ingenting emot detta system då det ska tydligen vara mer än tre val, men jag blir djupt besviken ifall dem sätter en röst på huvudkaraktären, och låter texten var... 25/07 Jaha, då har vi gått från rötterna till casual adventure/action med konsoll inspirerade inslag snarare än BG seriens arvtagare. ME var roliga spel, men framförallt 2:an kändes inte som ett RPG och nu när man lånar in till DA2, trist men kan nog bli ett... 25/07
Skicka en rättelse