Via sin blogg meddelar Seattle-utvecklaren tillika utgivaren #Valve att man fräschat upp samarbetesutmaningen #Left 4 Dead 2 med en ny patch. Efter att ha frågat sina spelare om och isåfall varför de fått ett vansinnesutbrott (läs: rage quit:at) under en spelomgång säger sig utvecklarna ha gått till botten med de flesta problem som legat till grund för det här.

Bland annat har träffmodellerna förändrats så att det inte längre är möjligt att skjuta genom en infekterad och, av misstag, råka träffa en av de egna. Patchen ska, så vitt vi förstått saken, laddas ned automatiskt nästa gång de som äger spelet startar den digitala distributionstjänsten Steam. Nedan följer listan över samtliga nyheter.

Klicka för mer information

Survivors

* Bullets that first pass through an infected character before striking a Survivor are now ignored as friendly fire.

Charger

* Charger now receives 300 points for any Survivor that is insta-killed.
* Charger now receives 100 points for any Survivor that is insta-incapped by a charge.

Infected

* Any infected that causes a Survivor to stumble into a "ledge hang" situation will receive 50 points.

Tank

* Tanks go into a stasis when they spawn and leave stasis when the human player takes over.
* Tanks do not attack when they are in stasis.
* Tanks in stasis are invisible but still show a glow to the infected team.
* Tanks in stasis cannot be set on fire.

Skicka en rättelse