Tomonobu Itagaki är en ödmjuk man. Eller? Nåväl, till CVG berättar han att han känner lite ånger för detaljer i sina tidigare spel.

- Alltså, jag säger det: bosskaraktären i Dead Or Alive 4 var definitivt för svår. Jag ber om ursäkt för det. Jag är den som gjorde det, och jag är ledsen. Men, se på Ninja Gaiden, det var fullständigt medvetet att det skulle bli så svårt. Spelet var en återuppväckning av ett klassiskt spel för old-school gamers, så jag vill att göra hardcore-spelarna nöjda. Ninja Gaiden 2 däremot. Jag ville verkligen att fler människor skulle njuta av det, men... vi fick slut på balanseringstid. Det var en tragedi, verkligen.

Om du då oroar dig för att hans nästa titel #Devil's Third skulle råka ut för samma öde kan du andas ut lugnt, då han har betryggande ord att yttra.

- För Devil's Third, finns det absolut ingenting att oroa sig för. Vi har stöd från THQ:s test-team och vi kommer arbeta riktigt tajt med det gänget för att balansera spelet. Det kommer bli det bästa spelet någonsin.

Åh Itagaki, det är bra att sådana som du finns.

Skicka en rättelse