#Criterion förklarar i ett blogginlägg på EG:s Digital Foundry hur #DICE hjälpt dem med miljöerna i kommande #Need for Speed: Hot Pursuit

- Det har verkligen varit ett jättebra samarbete. Tidigt satte vi stilguider för vad vi ville ha ut av spelet, för att ge spelare möjligheten att se en stor mängd olika miljöer med allt ifrån öknar till berg till skogar till kustvägar och så vidare, berättar Henry LaBounta, Art Director på titeln.

LaBounta fortsätter att förklara hur DICE-gänget, ledda av Johannes Söderqvist, är ett väldigt talangfullt team som lyckats täcka deras förväntningar till 110 procent. 15-25 personer från DICE arbetade för att få till miljöerna så att spelet skulle bli så körbart som möjligt samtidigt som det ska visa upp skönheten hos fordonen som denna gång är licensbilar - första gången för Criterion.

Spelplanen i Hot Pursuit är trots allt fyra gånger så stor som den i #Burnout Paradise och därför kan du alltid, om du har lust, tänka dig att svenska händer har format delar av den skönhet du öser igenom.

Tack till Gnasty för detta #nyhetstips!
Word. Blir så trött på folk som klagar på bristande realism men som själva med allra största sannolikhet aldrig kört en riktig racerbil, så va fasen har de att jämföra med? Shift är inte en hard-core simulator och har aldrig utgett sig för att vara det,... 17/08 Har du någonsin kört en riktig bil med mer kraft än en 1.2l Nissan Micra och sedan testar Shift med en kvalitetsratt så känner du direkt att det handlar om en mycket bra semisimulator. Realismen finns där och kan förstärkas ytterligare genom moddar om... 17/08 Nja lite mer än tre polygonrader är det nog. Och även om det går att urskilja polygonkanter här och där i screenshots tror jag inte det är något som märks då du bränner runt i 250km/h med en massa motionblur och post-process filter. Det ser för övrigt... 17/08 Criterion vet hur man gör racing, DICE vet hur man gör racing - vad kan gå fel? Har inte sett fram emot ett NFS spel sedan Hot Pursuit 2 och det sista jag tyckte om var Underground.. Att gå tillbaka till rötterna med skaparna till Burnout i spetsen är... 16/08 Precis. 16/08 Självklart ska man förklara varför man tycker si och så. Och när någon kommer och försöker argumentera emot är det bara förklara att det man sagt är sin egen åsikt. Och det de säger är deras åsikt. Ytterligare diskussion är ganska överflödig. 16/08 Eh, det var inte dej jag skulle bevisa något för. Om du läser vad den andre jag skrev till skriver så kan du ju börja fatta. Istället för att komma med dina kommentarer och lura dej själv. 16/08 Jag tycker ju inte direkt att taket ser ut att vara kantig, så den består inte av 3 polygonrader. Träden kanske ser gigantiska ut i bilden där. Men det har egentligen inget med själva.. spelet att göra om man ska säga så. Du ska ju inte springa ut o klä... 16/08 Jo jag förstår exakt och jag vill inte heller riktigt säga vart gränsen går till vad som blir vad. Alla bestämmer lite själv hur dem tycker spelen ska passa in som bäst. Sedan ifall någon frågar ifall det verkligen har varit simulation i spelserien, så... 16/08 efter att varje spel i serien har varit arkad-inrktat, är det inte ganksa tydligt att de INTE siktar på att få till realism? Det är ju ingen punkt att klaga över, menar jag. Skiten verkar ju faktiskt helt okej i NFS-termer för en gångs skull. 16/08
Skicka en rättelse