#Quantic Dreams co-CEO, Guillaume de Fondaumiere, har förklarat för CVG varför #Heavy Rain inte släpps i år, utan istället tidigt nästa år.

Den första och viktigaste anledningen [till förseningen] var det faktum att jag inte tror att ett så innovativt spel som Heavy Rain och ett nytt varumärke borde släppas under slutet av året i en så smockfull period då alla släpper sina spel. Ett spel som Heavy Rain behöver utrymme, behöver förklaras och visas. Vid slutet av året, kan folk inte köp alla de där spelen så vi ville ge Heavy Rain chansen att få sitt egna releasefönster, och för att vi ska kunna berätta mer om det så att människor verkligen förstår sig på det.

Inte helt oväntat så är spelet en i mängden av titlar som vill slippa den hårda konkurransen i slutet av året. Frågan är väl då om magnituden av titlar efter årets slut snart inte överstiger dem som släpps innan?

Har tappat räkningen på spel som skjuter upp sina releaser till nästa år... någon som har en lista eller liknande på vilka spel som släpps nu i höst/vinter? Jag har inte den blekaste vilka spel som är fortfarande planerade detta året... 04/09 För att företagen skall få tillbaka sina investerade stålar på ett storspel måste dom göra en del reklam. Om de släpper för många spel samtidigt finns det inte tillräckligt med kosing (och reklamplats får man anta) för alla spelen. Finns flera exempel... 03/09 Fel fel fel. Om ett spel är bra kommer marknaden att prisa detta i vilket fall som helst. Detta ser jag snarare som ett tvivel på att spelet är så bra som det påstås vara. 03/09 Frågan är ju vilka storspel som faktiskt fortfarande släpps i höst/vinter, och som inte är ett av de alla som flyttas fram? Är det ens några kvar? :p 03/09 bara jag som tycker de skjuter upp de viktiga titlarna? det kommer nog intet till vinter som jag vill ha :/. 03/09 Ett problem handlar ju inte om konkurrens, utan att om ekonomin, redan innan kraschen så hade folk problem med att det släpptes för många spel samtidigt. Om en person funtar på 2 spel så kommer många bara att köpa det ena. 03/09 Börjar bli lite löjligt det här. Fler och fler stora aktörer skyller sina senarelaggda spelsläpp på konkurensen till hösten och vintern. I denna takt så kommer det inte släppas ett enda storspel resten av året, utan vi blir dränkta i dem efter nyår fram... 03/09 Klokt beslut, detta spel behöver så mycket uppmärksamhet som möjligt. Samt tid att visa gamers vad spelet egentligen går ut på hur man spelar det. Jag kommer köpa det dag ett, hoppas bara en stor målgrupp gör det. Då vi behöver spel som heavy rain i ett... 03/09 om spelet är klart ska jag inte behöva vänta mer. släpp det nu! om det är ett bra spel så tjänar dom nog pengar ändå. samt att det inte är svårt att förstå som dom påstår. vilka knappar man ska trycka kommer ju upp på skärmen. släpp det bara! 03/09 Lika bra, för många spel som måste köpas redan. Dom får dessutom mer tid å finputsa spelet. 03/09
Skicka en rättelse