Grundaren Jay Beard meddelar nu att #Bottlerocket stängt kontoret en gång för alla. Spelhuset jobbade med #Namcos kommande Splatterhouse för ett par månader sedan, men problemen började då utgivaren helt enkelt tog ifrån Bottlerocket arbetet. En infekterad strid tog vid där Namco beskyllde Bottlerocket för att inte uppfylla sina åtaganden, samtidigt som spelutvecklarna i sin tur beskyllde utgivarens ledning för att vara oskicklig.

Utvecklingen av #Splatterhouse flyttades till ett internt Namco-team, och Bottlerocket har uppenbarligen inte lyckats hitta nya projekt för att hålla sig flytande. Detta är vad Beard har att säga hos Gamesindustry.biz.

Det är med djup ånger som jag behöver informera er om stängningen av Bottlerocket. Efter att ha kämpat för att hålla dörrarna öppna de senaste sex månaderna så har vi bestämt oss för att stänga ner och gå vidare. Bottlerocket var i branschen i sju års tid och jag tycker att vi utvecklade ett gott rykte för kvalitet och kreativitet. Vi hade möjligheten att möta och arbeta med många talangfulla och passionerade individer under resans gång, och jag vill ta tillfället i akt att tacka er alla för allt ni gjorde för Bottlerocket. Sju år var inte tillräckligt för att våra planer skulle bära frukt, men det var en bra tid. Jag befinner mig nu i processen att bygga en ny utvecklingsstudio från grunden och ser fram emot att låta våra vägar korsas igen.

Skicka en rättelse