Mad Otter Games skriver på officiella webbsajten att de fått fullständiga rättigheterna till Red Baron-serien - det vill säga #Red Baron, #Red Baron II och #Red Baron 3D. Detta vill de fira med att dela ut 1500 amerikanska dollar till den som kan ge dem den kompletta källkoden till något av spelen.

Utspelet kommer dock med ett visst förbehåll; det ska vara C- eller C++-kod för att gälla och Assembly godkännes icke. Exakt vad som utvecklarna tänkt göra med sitt nyinförskaffade varumärke, eller källkoden de så tappert jagar, förtäljer inte inlägget. Vad tror du?

Uppdatering:
Redaktionens nyhetsvirtuos, Hampus Erlandsson, misstänker att varumärkesköpet kan ha något med ett nytt spel att göra. Övriga redax förblir skeptiska.

http://www.iklartext.se/skrivklart_5mars2003.htm 15/09 Klart de har kvar källkoden, så korkade kan de inte vara. :) Antar de har rättigheterna men inte koden. Kanske några kinesiska studenter som tar sig besväret men man skulle väl i princip lika gärna kunna göra allt från scratch. 14/09 De ska väl göra webbspel av red baron serien... 14/09 Med all sannolikhet så har inte Sierra/Vivendi kvar källkoden. Slarvigt av dem, sånt borde det göras ordentlig backup på och om backupsystem uppgraderas så ska backuperna föras över till de nya. 14/09 är inte riktigt med på vad de menar heller. om de köpt rättigheterna så borde de väl få orginalkoden, om den nu inte är borta. och om så är fallet. Vad får dem att tro att någon annan skulle sitta på den? 14/09 haha vad lata dem är! 14/09 tycker det är smart och nu dom som gör det antar jag gör det för skoj. 14/09 Definitivt som fegis säger. Damon Slye och några andra på Mad Otter Games är de som gjorde Red Baron och ett antal stora flygsim spel i början av 90-talet från Dynamix. Sen försvann han från spelindustrin i 12 år tills han dök upp i och med Mad Otter... 14/09 Dom vill säkert ha en kopia av källkoden, reverse-engineering av ett spel för 1500$ är inte värt pengarna... Som dom skriver på sin twitter: "Clarification: the original source code must be C or C++. No assembly, sorry!" 14/09 Är det ett spel som funnits där källkoden "tappats bort" som någon skulle ha, eller ska man skriva om den själv ? reverse-engineera spelet om det är något sådant det betyder. Jag hänger inte riktigt med 14/09
Skicka en rättelse