Jonas Högberg, FZ:s man på Gamescom-mässans golv i Köln, börjar se slutet på årets evenemang. Om ett par timmar stänger mässan för speljournalister, som packar ihop sina intryck, tar något läskande i en närbelägen bar i väntan på att planet hem ska lyfta. Väl hemma väntar ett intensivt arbete med att sammanfatta allt och leverera materialet till hugande läsare (och krävande redaktörer). Men som sagt, han har fortfarande tid på sig att plocka åt sig intryck, så här ser hans upplevelser från i dag ut.

Fredag och Gamescom lider mot sitt slut. Alla knasiga underhållningsbås kommer vara kvar på lördag och söndag då allmänheten verkligen får sitt lystmäte men för oss journalister tar det slut idag. Alla viktiga personer på respektive spelföretag håller redan på att packa ihop sitt pick och pack.

Dagen har i alla fall varit mycket produktiv. Inledde med ett möte med Shannon Loftis, en av Kinect-utvecklarna, och grillade henne om all skit som Kinect kommer pumpa ut. Blir det några hardcore-spel? Det får ni se när intervjun går Live (pun intended).

Sedan bar det av till Josh Sawyer, #Fallout: New Vegas lead designer. Vi hade ett riktigt härligt snack, rena rama tjötandet till och med. Visste ni till exempel att Josh är helt nerkärad i Max von Sydow för närvarande? Mer om det i intervjun.

#Capcom var Capcom och bjöd på fightingspel (ett Kalashnikov-kastande #Marvel vs Capcom 3 som ser helt urballat ur), härlig old school-action (#Bionic Commando Rearmed 2 - kändes grymt, trots att man nu kan hoppa) och mysigt äventyrande (#Okamiden - hur mysigt som helst, så klart).

Nu väntar jag på att få en ny kik på #Enslaved och kanske lite #Secret World. Sedan är det faktiskt game over för den här gången.

Och vet ni vad - det känns redan sorgligt.

Skicka en rättelse