Det är ingen hemlighet att det kan svänga snabbt i spelvärlden, men få har fått känna på det likt #Realtime Worlds. För några månader sedan hade de det omtyckta #Crackdown i ryggen och ett av årets mest hypade spel #APB: All Points Bulletin framför sig. De flesta, förmodligen även de själva, trodde att det skulle vara deras biljett till de riktigt stora utvecklarna, men så har inte riktigt blivit fallet. #APB: All Points Bulletin fick mediokra betyg från pressen och gamers har visat att de håller med genom att inte flocka sig till det annorlunda MMO-spelet i såna mängder som behövs för att företaget ska gå runt ordentligt.

Konsekvenserna av detta misslyckande har inte låtit vänta på sig och företaget har tvingats ta till rätt drastiska åtgärder. Tidigare i veckan sas 75% av arbetsstyrkan upp då bara 67 av 252 får stanna kvar, men glädjande nog har den siffran nu reviderats en aning då en investerare har gått in och säkrat jobbet för 23 av de personer som arbetade på projektet MyWorld.

Så går det när man lovar mer än vad man kan hålla. 22/08 Dom släppte säkert spelet för tidigt också just pga dålig ekonomi? Det har vi fått se för ofta tyvärr, but that is the name of the game? 22/08 Tycker de kan lägga ner helt. Jag gillar inte spelutvecklare som lovar en himla massa saker och sedan inte ens håller vad de lovar, eller också blir det delvis eller bara halvdant utfört. Sen har de en beta och lyssnar inte ett skit på vad betatestarna... 22/08 Oj den var lite posts... 22/08 jävligt sorgligt att det blev såhär men jag tycker detta va bra självklart redan i betan. Och de sköt sig lite i foten när de hade lovat att det inte skulle va den vanliga mmo-modellen med månadskostnader, det blev det fast med semi-dolda micro-transact... 22/08 jävligt sorgligt att det blev såhär men jag tycker detta va bra självklart redan i betan. Och de sköt sig lite i foten när de hade lovat att det inte skulle va den vanliga mmo-modellen med månadskostnader, det blev det fast med semi-dolda micro-transact... 22/08 jävligt sorgligt att det blev såhär men jag tycker detta va bra självklart redan i betan. Och de sköt sig lite i foten när de hade lovat att det inte skulle va den vanliga mmo-modellen med månadskostnader, det blev det fast med semi-dolda micro-transact... 22/08 jävligt sorgligt att det blev såhär men jag tycker detta va bra självklart redan i betan. Och de sköt sig lite i foten när de hade lovat att det inte skulle va den vanliga mmo-modellen med månadskostnader, det blev det fast med semi-dolda micro-transact... 22/08 Så kan det gå :/ De skulle ha fortsatt med Crackdown och utvecklat uppföljaren istället, det folk gillade var ju humor och specialkrafter, inte dålig fordonsfysik och tjuvjakt (som deras MMO satsade på). Får hoppas att något gått kommer ur detta, studio... 22/08
Skicka en rättelse