Skaparna av onlinerollspelet Warhammer Online: Age of Reckoning hjälper Bioware med striderna mellan spelarna.

Efter dagens nyhet om två av skeppen i #Star Wars: The Old Republic fick vi ett intressant tips från en av våra medlemmar. Under Gamescom intervjuades James Ohlen, lead designer, av den tyska sajten Swotor-station och vi får bland annat veta att #Mythic Entertainment är inblandade i spelets PvP-del (spelare mot spelare).

De två utvecklarna slogs ihop under 2009 och trots att de fortfarande är separata studios har det länge spekulerats i vad frukten av sammanslagningen ska bli. Ohlen ville inte gå in på några detaljer men sa samtidigt att Mythic-folket är väldigt förtjusta i realm vs realm-upplägget. Det verkar dock inte helt spikat om det är något som finns med när spelets släpps utan det kan komma att läggas till senare. Om du inte vill lyssna på hela den tio minuter långa intervjun spolar du fram cirka sju minuter och tjugotvå sekunder.

Tack till Eruanion för detta #nyhetstips!
Kan bli bra.. 24/08 Så det du säger är att något inte riktigt fungerade som det skulle i betastadiet? Stoppa pressarna... 24/08 Din antydan var att DAoC var ett misslyckande. Jag lyfte bara fram lite fakta att så inte var fallet. Det var enormt lyckat. Över allas förväntningar faktiskt. Det spelet har satt sitt spår i framtida mmos. Det har Ultima Online och Everquest också gjor... 24/08 Härligt att dem tar hjälp av Mythic då dom lyckats så bra med Warhammer online, ett toppenspel med härliga klasser och bra PvP. 24/08 Nästan all Mmo spel, Ja även Warhammer hadde sina buggar i början när det släpptes, Även WOW + många många flera. Tycker inte vi ska hänga läpp för det, tycker det ska bli intressant & se vad dom här nissarna kan komma upp med. P.s, håller med dig om... 24/08 har aldrig påstått att spelarbasen utgjordes av everquestspelare alena.. spelarbasen är väl närmast att betrakta som dom spelare som spelade online rpg spel.. dessutom kan vi ju kolla hur många spelare som fanns kvar efter 6 månader.. du verkar bra på... 24/08 5 %?!? Ta in statistik ur din ända snälla du. 2002 när DAoC kom fick de 250 000 spelare och var den mest lyckade lanseringen av ett mmo under den perioden. Everquest hade samtidigt 410 000 spelar. Min statistik kommer från wikipedia: http://en.wikipedia... 24/08 Mythic är kungar på PvP så detta kan nog vara mycket bra för spelet. DAoC var grymt och WAR var riktigt nice. Btw, de fixade aoe skiten i WAR i en senare patch, och på ett bra sätt. 24/08 tror inte det e mycket som modellerats efter DaoC.. jag betatestade det skiten en gång i världen.. men efter att ha sprungit in i en tomte agressor och pathing dödat hela camps gav jag upp och dömde ut det som skit.. Nej det spel moderna MMO är modeller... 24/08 PVPn i WAR är bra men inte perfekt. Sieges däremot var 90% zerg när jag körde det för ca ett år sedan. 24/08
Skicka en rättelse