Keiji Inafune, kanske mest känd som upphovsmannen till kultklassiska Mega Man, var inte alls speciellt imponerad av vad han såg på årets Tokyo Game Show.
Personligen, när jag kikade runt på de olika spelen på TGS-golvet, sade jag för mig själv: Man, Japan is over. Vi är slut. Vår spelindustri är slut.
Trots att han var besviken med vad hans japanska kollegor hade att komma med, var Inafune trots allt noga med att poängtera att #Capcom kommer fortsätta leverera japanska "kick ass"-spel.
Sedan tidigare är det allmänt känt att vissa japanska spelutvecklare haft svårt att hänga med i senaste konsolgenerationens teknikrace - och att många japanska spel därför hamnat på efterkälken på det rent grafiska planet. Det har också gått en aning knackigt för den japanska spelindustrin som helhet senaste åren, medan exempelvis Storbritannien närapå gått om Japan som ledande marknad efter USA.
Vad säger du om Inafunes uttalande - håller Japan på att tappa sin "stormaktsställning" i spelindustrin, eller är det bara en tillfällig och överdriven svacka vi ser just nu?