Fem timmar med #Starcraft II:s singleplayerkampanj - nog skulle det smaka? Dödligt folk får ge sig till tåls ett tag innan #Blizzard behagar lansera spelet som kommer ge Sydkorea (och stora delar av övriga gamer-världen) kollektiv eufori, men svenska PC Gamer har haft den stora äran att testa spelet. Resultatet är en svulstig förhandstitt som publicerades i septembernumret av tidningen och som från och med i dag kan läsas på tidningens webbsajt.

Dom gör ju nyskapande hela tiden. Starcraft var ett av de mest nyskapande strategispelen någonsin. Man kan diskutera hur nyskapande World of Warcraft är - men det är tydligen nog nyskapande för att locka över 11 miljoner spelare. 30/09 Håller verkligen med. 29/09 Öööh? Korkat sagt? Du lever inte upp till ditt namn. 29/09 Håller med om att de inte är innovativa dock inte med samma bistra ton. Jag tycker de är inget fel med att förfina och kombinera ihop en upplevelse som i sig är unik även om varje komponent inte är innovativ. Jag menar, Mirror's Edge tog ju inte direkt... 29/09 Nästan lika som man kunde göra redan nästan för tjugo år sedan då Wing Commander spelserien kom? ;) Upplägget är gammalt, men kul att Blizzard vågar vara rebell och prova något nytt som de aldrig gjort förut bland sina 3005350st kloner av warcraft som... 29/09 So what? Förvånande? Sen när har Blizzard gjort något nyskapande..? 29/09 Fast i Unreal 2 så gick du runt som på valfri FPS-bana så det var ändå mer annorlunda. Som jag förstått det i SC2 så är det mer som ett peka-klickaäventyr med långt ifrån samma möjligheter som fanns i Unreal 2. Sen som någon annan påpekade i tråden så... 29/09 Jag är nyfiken på mig själv om jag fortfarande kommer att gilla ett "traditionellt" RTS efter att ha DOW- och COH-ifierats. :) 29/09 Sant, men det var det första spelet jag kom att tänka på. 29/09 Det upplägget har funnits i tidigare spel än Unreal 2, så det är inte kopierat därifrån nödvändigtvis... 29/09
Skicka en rättelse