Reklam i spel är en omdebatterad fråga men JJ Richards, chef för #Microsoft-ägda Massive (ej svenska utvecklaren) hävdar med bestämdhet att det fungerar väldigt bra och växer så att det knakar. För att bevisa det listar han upp fem punkter som han benämner som fakta, såsom att kunder knyter an bättre till spelreklam och att gamers faktiskt gillar det. Eftersom hans företag lever på sådan marknadsföring ska de dock tas med en nypa salt.
<form method="post" action="http://www.fz.se/poll.fz">
<input type="hidden" name="data" value="YToyOntpOjA7czo0MDoiYTgwNzQwYmMxZjA2YTIwMGU4ZWY2Y2ZiMDUzYjc1Y2JkY2ZjOGNmZiI7aToxO2E6Mzp7aTowO2k6MzQwO2k6MTtpOjQ2NztpOjI7aToxNjkyMDt9fQ=="></input>
<input type="radio" name="q467" value="3382" checked="checked" class="form_input_radio"></input> | Ja, jag ser inga problem med det |
<input type="radio" name="q467" value="3383" class="form_input_radio"></input> | Ja, men bara om det gör spelet billigare |
<input type="radio" name="q467" value="3384" class="form_input_radio"></input> | Nej, jag tror inte på sådan marknadsföring |
<input type="radio" name="q467" value="3385" class="form_input_radio"></input> | Nej, all reklam är dålig |
<input type="radio" name="q467" value="3386" class="form_input_radio"></input> | Jag har ingen åsikt om spelreklam. |
</form>