Varietys spelblogg har satt igång rykten om att #Cryptic Studios arbetar på ett Neverwinter Nights i onlinerollspelsmiljö för #Atari. Sedan tidigare arbetar spelhuset på onlinerollspelen #Champions Online och #Star Trek Online, och Atari har bekräftat att studion också arbetar på en av företagets redan existerande varumärken.

Enligt Variety ska en 2011-lansering vara påtänkt. Kom ihåg att detta fortfarande bara är ett rykte, och innan vi hör något från officiellt håll så är det bäst att ta nyheten med en nypa salt.

Äntligen en som fattar vad det handlar om. Så fort någon skriver "MMO" ser alla rött...för dom ser WoW framför sig. Det gäller att se vad MMO verkligen står får eller snarare vad det borde stå för. Persistent World servers is the way to go! Det är multi... 13/04 Jag håller helt och hållet med atm kör jag på en RP server på Age of Conan och det är minst dubbelt så kul än på en vanlig pvp server. Det ska vara RP i ett mmo annars är det värdelöst att spela. Ingen direkt RPG känsla om man spelar på en vanlig server... 12/06 Neverwinter nights mmo är ju som att göra diablo mmo. 11/06 jo det förstår jag, har ju blivit en trend bland MMO'n att dem vill ha en sån bred målgrupp som helst att alla andra hardcore spelarna, eller ännu värre vi rollspelare förlorar en massa på det jo det jag menar, skulle vara riktigt grymt då, oavsett vilk... 11/06 Amen to that. RPG´s är bäst i singleplayer. Jag gillade Neverwinter Nights väldigt mycket men det här dödar serien för mig. 11/06 Anledningen till att de inte anställer DMs är för att det blir för komplicerat för nybörjaren, då man vill sträcka sig till en så bred målgrupp som möjligt. Det de kunde göra är att ha DMs för dedikerade RPG servrar. Annars tycker jag detta kan bli unde... 11/06 Det är det jag aldrig fattat med MMO's, specielt rollspels serverna på alla stora MMO spelen, att utveklarna inte anställer ett gäng DM's som verkligen kan göra sitt jobb, inte bara GM's som tar hand om problem, utan DM's eller visst kalla det för GM... 11/06 Jo, är lite skeptisk då jag tycker NWN multiplayer fungerar mycket bra i det format som är nu; det är klart att det tyvärr blir förenklat eftersom spelbalansen inte varit det minsta balanserad i DnD-reglerna ändå då man utgår från en dungeon master som... 11/06 Men suck, förstör nu inte NWN med att göra det till ett förbannat mmo! 11/06 kan bli bra!, bara dem inte simplificerar det hela!, jag menar kolla bara på alla persistent Roleplaying servers det finns till NWN1, det är ju verkligen hardcore RPG och advancerat och tusen gånger bättre än ett MMO om man hittar en bra server och bra... 11/06
Skicka en rättelse