Xbox 360-ägare har haft tillgång till nedladdningsbart extramaterial till #Fallout 3 under en längre tid. Hos Eurogamer meddelar dock #Bethesda nu att allt DLC-material "snart" är på väg även till Playstation 3. Att jobba med Playstation 3 har varit en annorlunda upplevelse gentemot Xbox 360, säger spelstudions Pete Hines.

Det är en annan plattform med ett annat sätt att göra saker på, och det kräver extra uppmärksamhet och massor av testande innan det släpps. Vi försöker göra de avslutande grejerna på det nu, men som jag sade ovan är det en annorlunda uppgift än DLC på en annan plattform, så därför finns det saker vi måste ha blivit klara med och testat innan det är klart till PS3.

Inget officiellt släppdatum för de olika tilläggen finns i dagsläget, så Fallout 3-älskare med PS3 får helt enkelt ge sig till tåls ett tag till.

Efter att ha spelat Point Lookout så har jag en ny favorit bland de hittills fyra DLC som finns tillgängliga. Underbar känsla och stämning! 28/06 Tröttnade själv snabbt på Fallout 3 också. Samma trista grå landskap och trista karaktärer. Men sen en annan långtråkig eftermiddag bestämde jag mig för att ge spelet en chans till och herrejävlar vilket bra spel det är. Man måste nog dessvärre ge det... 28/06 problem ligger i att sony gillar hitta på egna grejjer utan att tänka sig för som till ex umd å minidisc eller vad det hette. dom gorde likadant med ps2 å psp. hittade på ett helt eget kod språk mer eller mindre å invecklad maskinvara utan att tänka på... 27/06 Håller med dom är bra dom :D 27/06 :D 27/06 faan har lagt säkert 200 timmar på spelet. kör endast need for speed och commodore 64 spel nu =) faaaan va ett gött lir ! 26/06 De menar ju typ likadant, bara att de väljer andra ord att få fram det. Som i detta fall låter det mycket positivt. Men i valves fall lätt de väldigt negativt. Det tyder nog på att skaparna bakom fallout har än bättre presstalare 26/06 Fallout 3 använder ju dock Gamebryo som tar hand om hela grafikdelen, så de behöver inte bry sig om Direct3D for PC & 360 eller OpenGL för PS3an, det är redan fixat. Och den andra delen av DX som används för controllerna osv är relativt simpla och inte... 26/06 Är det inte så att tack vare MS så kör 360 DX vilket inte PS3an gör och det är då lättare för datorspelsutvecklare som är vana vid DX att göra spel till 360? en gissning bara... är det så, så är det inte mycket att göra åt för sony lär ju knappast köpa... 26/06 Nog för att "annorlunda" bara är ett diplomatiskt sätt att hävda hur svårt det är att utveckla till PS3, skönt att se att så många utvecklare vågar hävda att PS3 är jobbig att utveckla mot och protestera över knepiga utvecklingsplatformar - när man som... 26/06
Skicka en rättelse