Det finns en handfull företag som är kända för sin kvalité, det vill säga att det mesta som lämnar deras studios är välputsat och får mycket stöd även efter det har flyttat hemifrån. #Blizzard är ett av de företaget och därför har det tagit sin goda tid att få klart #Starctraft 2.

Spelet har funnits spelbart på mässor i snart två år och ändå är det inte helt spikat att det släpps i år. Många väntar dessutom på att få hjälpa till med buggjakten i ett öppet betatest men än så länge är inga datum officiella. När Shacknews åkte till Blizzards högkvarter var det för att reda ut dessa saker men fastän inget konkret nytt läckte ut så får vi genom en intervju med chefsdesignerns Dustin Browder en inblick i det tidskrävande arbetet.

Det är lätt den mest utmanande uvecklingsmiljön jag någonsin har arbetat i. Det är riktigt spännande. Vi är fokuserade på kvalité, och det betyder inte - som jag trodde när jag ville jobba på Blizzard - att vi utvecklar ett spel och sedan finputsar det. Nej, vi finputsar det. Det är det vi gör

Vidare beskriver hur något så enkelt som att välja enheter kan vara avgörande för hur ett spel känns och det är ett väldigt bra exempel på vilken nivå de ligger på.

Håller med. att inte ha LAN i starcraft e som en julstrumpa utan presenter.:down: 02/07 Vad fan... Halva grejen med StarCraft är ju att spela över LAN... IMO! Valve. Annars kommer jag inte på några. 30/06 Jag gillar inte den grafiska riktningen Blizzard tagit mot en mer tecknad stil, dom är allldeles för ängsliga i sin iver att smöra för mangaälskande amerikaner. 30/06 Vad är det ni säger? INGET LAN STÖD?! Trodde det var SJÄLVKLART, vad är det här? Starcraft på LAN är ju bland det bästa! Vafan.... Vart kan jag klaga? 30/06 Finns ett offline läge till Steam. Bara att aktivera innan man packar ihop så funkar det fint sen. Det finns massor med mindre lan som har inget/slött internet. Alla lan har inte 40Gbit ifrån Telia. Sen om man är medelsvensson så kanske man sitter på... 30/06 D3 och MMorpg spelet är just nu det ända jag vill ha av Blizzard =) 30/06 Jag hatar också STEAM, om något så är ju de bakåtsträvare. STEAM drabbas snart av extrem olycka... 29/06 Koden finns ju redan där, annars skulle dom inte kunna hosta spel via battle.net heller. Att inte inkludera lan är enbart ett tafatt försök till att minska piratkopiering, inte för att det ökar utvecklingstiden. Kommer ju garanterat komma en lanfix från... 29/06 Inte så brydd om det bara är online, svårt nuförtiden hitta ett ställe ha LAN på som INTE har internet. Däremot skulle jag vilja ha "Buddy key" för oss som äger orginalet. Med "Buddy key" menar jag nåt liknande som att: 1) Jag bjuder in en eller flera... 29/06 Ifall STEAM vore problemfritt och fungerade på det smidiga sättet som det egentligen är tänkt så skulle jag vara det ja. Jag föredrar att ha spelen på DVD/CD så man kan installera dem precis när man vill, utan att vara beroende av internetanslutning. 29/06
Skicka en rättelse