I en intervju hos Develop besvarar äntligen #Epics Cliff Bleszinski frågan som många gamers ställt sig - varför är alla dagens rymdsoldater skalliga?

Jag tror att denna generationens teknologi lämpar sig väl för att rendera metall och stenar och dramatisk ljussättning, vilket är anledningen till att du ser massa pelare och stålbalkar och förstörda utsprängda områden, eftersom det är vad bump-mappingen gör väldigt bra. Samtidigt är de genomskinliga effekterna väldigt svåra att lyckas med i denna generation. Det är därför alla ser massor av skalliga karaktärer och undrar varför spelen innehåller så många f***ing rymdsoldater. Tja, teknologin är bra på att visa upp utrustning men inte speciellt bra på att göra hår. Därfär har vi skalliga rymdsoldater. Där fick ni svaret.

Nu vet ni, ifall det kommer en tredje del i Gears of War-serien, varför de stenhårda soldaterna lär behålla den rakade looken.

Skicka en rättelse