Ge mig ett N, ge mig ett intendo, vad blir det? #Nintendo! Vi kunde i mitten av juni meddela att ett nytt system för att hjälpa Wii-spelare som fastnat i spel är på väg. Målet med systemet är att man inte ska tröttna för att man fastnar, även om det är lite oklart exakt hur det kommer funka. Första titeln som får funktionen är som bekant #New Super Mario Bros Wii och exakt vilka portabla titlar som får denna möjlighet är okänt - även om det i en Nikkei-rapport nämns att intensiva action-titlar står nära till hands.

Vad Nintendo måste förstå är att svårighetsgrader är något att omfamna, inte gömma undan med sådana här metoder. Vad spelare måste förstå är att man inte ska se varje misslyckande som något negativt utan en chans att göra det bättre nästa gång. Men då... 08/07 Beror på varför man måste nöta som någon annan här skrev innan. Måste man nöta för att man själv är dålig så har jag ingenting direkt emot det, men om man däremot måste spela om det om och om igen pga kass styrning, buggar, etc ja då suger det hårt. Sen... 08/07 Jag har inget emot en utmaning men för att ett spel ska vara roligt för mig måste jag hela tiden känna att jag gör framsteg. Att behöva göra om ett moment några gånger är inga problem. Att däremot fastna någonstans och bli tvungen att nöta förtar känsla... 08/07 Systemet behöver ju självklart inte användas så det förstör ju inte för de som vill ha svårare spel. Dock tror jag att de som använder det kommer använda det mer och mer tills de inte vill pröva något mer än en gång förrän de använder sig av det... Kan... 08/07 Precis då man trodde att Nintendo hade tagit Casual gaming till gränsen så släpper de ett system som ger ingame hjälp till skit lätta spel. 08/07 För min del är det lite 50/50, N+ - med spoton kontroller och allt kan jag sitta med samma bana i en halvtimme och nöta utan att bli frustrerad, även fast man dött 20 gånger. GTA IV, jävlig styrning på fordon gör att man sladdar ur efter 5 min biljakt... 08/07 Jag håller med dawah. Att spela samma sekvens om och om och om igen bara för att den är frustrerande svår tillför inte någon spelglädje för mig. Om utmaningen blir så stor att den gör mig irriterad lägger jag av att spela såvida inte guider/trainers/ann... 08/07 Spel är nog lätta idag, vill ha svårare! 08/07 Precis. Ett spel som är alldeles för enkelt spelar man ut på några timmar. DEt blir ju inte heller någon utmaning. Och om man fastnar, så slutar man inte spela direkt. Man försöker tills man klarar det.:D 08/07 Eller så försöker man och försöker tills man klarar det... 08/07
Skicka en rättelse