Det var fyra månader sen sist men nu har folket bakom #Star Wars: The Old Republic äntligen fått ur sig del tre i en serie filmer som förklarar hur #Lucasarts och #Biowares massiva onlinerollspel fungerar. Denna gång står rösterna i centrum och utvecklarna berättar hur man går tillväga för att spela in de hundratusentals samtal som kommer ingå.

<object width="440" height="250"><param name="movie" value="http://cdn-www.swtor.com/sites/all/themes/swtor/assets/mediaP..."></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="flashvars" value="title=undefined&description=undefined&source=http://cdn-www.swtor.com/sites/all/files/vc/VD_20090717_VidDoc3_580x326.flv&fullscreen_source=undefined&comment_url=/media/trailers/video-documentary-3#comments"></param><embed src="http://cdn-www.swtor.com/sites/all/themes/swtor/assets/mediaP..." type="application/x-shockwave-flash" allowfullscreen="true" width="440" height="250" flashvars="title=undefined&description=undefined&source=http://cdn-www.swtor.com/sites/all/files/vc/VD_20090717_VidDoc3_580x326.flv&fullscreen_source=undefined&comment_url=/media/trailers/video-documentary-3#comments"></embed></object>

The Old Republic blir det andra MMO-rollspelet förlagt till George Lucas rymdsaga (först ut var #Star Wars Galaxies hösten 2003). När nykomlingen kan tänkas vara redo för försäljning vet vi inte i nuläget.

Tack till Metal, Veshir, Unixo för detta #nyhetstips!
Känns som att man kommer spela det så länge man har karaktärer och klasser att prova och "levla" sen kommer man lägga ner. De har inte visat på något MP spel alls, finns det ens nåra guild features i spelet mer än instanser eller uppdrag att spela tills... 20/07 mm ser väll ok ut och mass effects dialog system var rätt schjysst har jag för mig, testat det lite hos en polare förra året. Jag tror nog dem kmr visa upp fler miljöer än rymdskepp så chilla ner lite :) Sen hoppas jag att dem vågar leka med ljuset lite... 20/07 Man ska kanske inte fokusera på det dåliga, men är svårt om man är nöjd med det andra. Grafiken har verkligen noll personlighet, det är trist tycker jag. Milliwayz: det var det jag menade med "smådetaljer", sånt ändras såklart även när man nått BETA). 20/07 Ja och nej. Det beror på vem som utvecklar och hur budgeten ser ut. De lär knappast göra om karaktärsmodeller eller dylikt, men föremål som inte kräver riggning eller dylikt kan göras om / bytas ut utan större problem. Det gör en grafiker på en kvart.... 20/07 Intressant att så många fokuserar på grafiken när själva videon är gjord för att illustrera ljudet. Det kommer säkert att bli ett väldigt trevligt spel, som inte alls bara är för den yngre publiken.Riktiga rollspel kan inte spelas "på rollspelsvis" om... 20/07 trevligt med ordentlig voiceover.. kanske blir det som AoC var tänkt att vara från början? 19/07 Du har tyvärr fel. Grafiken är det första som blir färdigt i ett spel, knappast så att man gör om modeller och liknande. Jag har spelat många alpha och beta-spel genom åren och grafikmässigt har det sett likadant ut i Final (förutom kanske några smådeta... 19/07 Tack :) Ett annat bra exempel på att folk är för blåögda är ju att kolla på mmo marknaden generellt. Ja menar, hur bra är spelkvaliten på release? De är som att betala för en beta. De är nåra enstaka som klagar (Som är självklart helt ok med tanke på... 19/07 En modern dator kommer nog att ha 350 FPS i detta spel. 19/07 @Ballong Håller med. Spelutvecklarna måste ha krav på sig för att kunna prestera. Har man inga krav vet jag av erfarenhet att kvalitén inte blir så hög. Jag minns några av skolprojekten vi hade. De skulle inte ges ut och säljas, vilket gjorde att spelen... 19/07
Skicka en rättelse