För en vecka sedan tillkännagav isländska #CCP Games att de kommer släppa ännu en uppdatering modell större till sitt hyllade MMO #Eve Online. Företaget har döpt den till Empyrean Age och som de två nyhetssändningarna nedan visar upp kommer den knappast bidra med lugn och ro utan snarare det motsatta.

[v=2342]

[v=2344]

Tror inte det var den sortens fysik han syftade på. Utan förhållanden mellan skepp som rör sig, hur enkelt det är att träffa. Relativa hastigheter etc etc. Sådant som avgör striderna. 08/06 http://www.infinity-universe.com/Infinity/index.php 08/06 Kan ju även tillägga att om allt hadde styrts av fysik så skulle server parken ha brakat ihop för länge sedan. Det är fortfarande för krävande att ha att spelet styrs av bara fysik, utan man får förlita sig på ett tärnings system eller ett sannolikhets... 08/06 när dom inplantera göbbar som man kan springa runt med, på planeter och skepp, då jävla kommer ja köpa det direkt :) Edit:stavfel 08/06 Skitsnack, det finns ingen fysik i EVE, jag körde både betan och spelet skarpt i olika roller under nästan 3 år. Hade det funnits fysik hade skepp inte studsat runt som badbollar, de hade inte saktat in trots att motorerna är avstängda, att ha motorerna... 08/06 Värkar som att någon lyssna sist jag nämde namnet på uppdateringarna ^^ 07/06 Du borde lära dig lite mer om spelet innan du påpekar någotsånt. I grund och botten styrs precis allt i spelet av fysik. Förutom criticalhits. 07/06 Åjavars, är nog allt lite mer än ett tärningsspel oavsett om man det är 1vs1 eller flera. Nog för att spelare som trycker på orbit och sätter på sina moduler kanske upplever det så, men... Go figure när det är så man spelar. :P 07/06 1 vs 1 så är det mer eller mindre ett tärningsspel men så fort det blir lite större grupper så blir det mer dynamiska strider. Men det är ett MMO så fokusen ligger inte på dueller direkt. 07/06 Äntligen :) EVE har saknat uppdateringar och nu är dom här... vad ska man säga. 07/06
Skicka en rättelse