#DeathSpank och #DeathSpank: Thongs of Virtue är på många sätt gedigna kreationer, men det är svårt att frånse att striderna är minst ut sagt repetitiva. Detta berättar den omtyckte designern Ron Gilbert för Wired när han blir tillfrågad vad han skulle gjort annorlunda om han fick göra om spelen från början.

- Jag skulle förmodligen gjort stridandet mer intellektuellt. Så att det inte skulle handla om att hacka sig igenom klumpar med fiender, utan istället vara mer som ett pussel som behöver lösas.

Med detta menar han inte att varje strid skulle orsaka överdrivet huvudbry, utan bara att det skulle handla om att göra rätt sak vid rätt tillfälle. Använda rätt utrustning mot rätt fiende, fundera igenom vilka sorters vapen som vore mest effektiva, och så vidare.

- Jag gillar verkligen den intellektuella komponenten i Dragon Ages strider. RPG-sakerna passar lite bättre med de äventyrliga och pussliga delarna av spelet.

Detta betyder dock inte att det i en perfekt värld skulle vara helt som Dragon Age. Det skulle fortfarande vara ett intensivt actionrollspel, bara att du skulle behöva tänka till lite mer när du väl tagit dig an det otal fiender som antagligen var ute efter ditt liv.

Och underkläder.

Skicka en rättelse