#Jade Empire, KOTOR och #Mass Effect i all ära, det många väntar på från #BioWares sida är ett rollspel i fantasymiljö likt deras riktiga genombrottstitel #Baldur's Gate. #Dragon Age stämmer inte riktigt in på den beskrivningen då Forgotten Realms är ett minne blott, men vad vi istället får är en helt ny värld designad av rollspelsutvecklarna själva och ska vi tro meddelandet på den officiella hemsidan behöver vi inte vänta längre än till den 9 juli innan vi får veta mer om den.

Haha, WallOfText helt enligt min standard märker jag att det blev. Nåja, jag behöver mig ett Bioware-rant då och då för att få min besvikelse i dem ur systemet - jag var ett stort fan av dem ett tag och gillar inte hur de blivit sämre och sämre. 09/07 Tja, jag kan ju hålla med dig i att Bioware är otroligt överskattade åtminstone. Inte för att de inte utvecklar sig, men för att de gör det på fel sätt. Ta deras senaste spel, Jade Empire och Mass Effect: Imponerande grafiskt sett (skitsamma att alla... 09/07 Ditt argument väger lika tungt som bajs när du inte nämner vilka RPG's som i så fall är har bättre AI eller har mer aktiva NPC's. Jämför gärna med Baldur's Gate eller något annat överskattat RPG från Bioware ;) Enda spelet jag vet är The Sims där karakt... 09/07 Även med mods till Oblivion är "AI'n" hopplöst dålig, dom kommer fortfarande följa sitt vanliga schema - kl8 gå upp från sängen, gå ut på gatan och gå runt där till kl18 då ni går till ett Inn och "äter" i 2 timmar, sen går ni tillbaka till eran säng... 09/07 Nej det hoppas jag verkligen inte. Story, karaktärer > sandlåda 08/07 Fan vad jobbigt att vänta två dagar till, hoppas det släpps snart. Men skulle inte vilja se en mix av Biowares och Bethesdas expertis. Känns inte som det skulle sluta bra. 07/07 Bethsoft har aldrig varit bra på att bygga karaktärer osv. De är däremot bra på att bygga landskap. Bioware är bäst på dialog (även om de ofta är förprogrammerade och leder till samma grej oavsett alternativ). Skulle vara intressant att se ett spel som... 07/07 Dom gör som sagt inte saker random (förutom vissa saker), det dom gör drivs som sagt av begär. Men spelet blir sjukt mycket ändrat bara av att installera några få av de större modsen, där dessa beteenden är mer utmärkande och AI'n för NPC'er osv är myck... 07/07 mkultra att gubbar går runt på random (spelar roll om det finns 500 variabler, när det endå är mest på random) gör inte världen levande. Och jag såg aldrig några gubbar som hjälpte varandra eller började slåss här o där i oblivion. Däremot enstaka varga... 07/07 Skillnaden verkar vara att vissa enbart via dialogerna kan tycka att ett spel känns levande, trots att det knappt finns en AI öht. Så är det defentivit inte för mig :) Spelar jag spel vill jag känna av interaktivitet, att jag som spelare bestämmer och... 07/07
Skicka en rättelse