Det var inte mycket mer än ett år sedan som #Take-Two Interactive var ett ett sjunkande skepp. Flopp efter flopp hade bränt hål i deras fick och många trodde att de snart skulle duka under. Med hits som #Grand Theft Auto IV och #BioShock har de dock fått rejält med vind i seglen och nu vill de försäkra sig om framtida framgångar genom att anlita det sistnämnda spelets designer Ken Levine. Enligt en källa till New York Post har #Take-Two presenterat ett avtal för Levine som ska ge honom betydligt mer frihet gällande framtida spel som utvecklas för utgivarens räkning.

Har för mig att System Shock 2 gjordes på endast 9 månader och det var därför slutet blev lidande. Förresten så finns det bättre texturer och NPCs med högre polygontal att installera idag, bara söka på "System Shock rebirth". Tyvärr så gjorde de modelle... 11/07 Det finns väl rykten om att han kommer ta del i ett nytt X-Com spel iom att 2k köpte de rättigheterna 2007? 10/07 Tror alla som satt på TTLG från tiden spelet bara var ett koncept till att det var klart är lite sura på Ken. Han ljög/överdrev "ganska" mycket om spelet där. Visst, man får ju förstå att han vill hypa osv. Men ändå, får finnas en gräns när man pratar... 10/07 Ah, anställs Ken så är troligen storyn i BioShock 2 & BioShock 3 säkrade. Den mannen är ett geni. :) 09/07 Det känns som ett förnyat kontrakt snarare än något helt nytt, som FZ-nyheten ger sken av.. 09/07 Jaha, då har jag väl missförstått det hela då. 2K är ju en del av Take-Two, och de köpte ju upp Irrational till 2K Boston, som i sin tur utvecklade Bioshock. De äger företaget som Ken Levine jobbar för. Hur då ska de anlita någon som redan jobbar för... 09/07 Känns som att folk drar för feta paralleller mellan SS2 och Bioshock.. tänk på att det bara är en spirituell uppföljare å inge mer.. dvs behöver inte vara nå större likheter.. Jag har inte lirat SS2 (flame on!), så det kanske är därför jag gillade biosh... 09/07 Bioshock var dåligt, GTA IV var en flopp. Överskattat! 09/07 Om inte annat så var det mycket snyggare. SS2 var lite fattigt grafikmässigt när det kom ut, speciellt så såg ju fienderna ut att vara gjorda av typ 20 polygoner var. Som tur var så var i alla fall omgivningarna ganska snygga (förutom i dem sista delarn... 09/07 Eh, visst var det sämre än System Shock 2, men så jävla dåligt var det inte. Jag gillade Bioshock. 09/07
Skicka en rättelse