Team Ninja-chefen avslöjar att fighting-liret Dead or Alive: Dimensions saktar ned från 60 till 30 bilder per sekund om du spelar med 3D-funktionen påslagen.

Om du planerar att köpa #Dead or Alive: Dimensions till #Nintendos kommande monster 3DS så kanske du blir besviken av att höra att spelet saktar ned till 30 bilder per sekund när du har 3D-funktionen påslagen.

Det är #Team Ninja-chefen Yosuke Hayashi som släpper bomben för japanska Famitsu, vidarebefordrat av Siliconera. Hayashi lovar samtidigt att så länge du spelar utan 3D kommer titeln flyta på i smidiga 60 bilder per sekund, som alltid.

Att Team Ninja gör stor sak av kvinnobröst bekräftades redan i somras då vi kunde förmedla att de hade genomtänkta 3D-tuttskaksfunktioner inplanerade för Dimensions, eftersom de tar det här med realism på allvar. Allt som saknas är nu en Greatest Tits-version för samlarna.

Dead or Alive: Dimensions släpps i Japan den 24 mars, men saknar fortfarande släppdatum i Sverige. En femminuters trailer från härligheten kan skådas nedan.

<object classid="clsid:D27CDB6E-AE6D-11cf-96B8-444553540000" width="420" height="340" id="gorillaPlayer_goni001"><param name="swliveconnect" value="true"></param><param name="allowfullscreen" value="true"></param><param name="allowScriptAccess" value="always"></param><param name="movie" value="http://cdn.springboard.gorillanation.com/storage/xplayer/yo03..."></param><param name="flashvars" value="e=4bffc0037b3a3a49328d685cccfc7c21cc002973d57a44951a38fddf065f5c696a66be9b89ee2d2f0947d4e15d253124c7d296b9a2a5d695fdd446d15f64f11765e48d3073ea9b28f0c3df0a028a62a02723d09accafe3f4ff222bb8b0&width=420&height=340&pid=goni001&autostart=false&allowscriptaccess=always&usefullscreen=true"></param><embed src="http://cdn.springboard.gorillanation.com/storage/xplayer/yo03..." type="application/x-shockwave-flash" name="gorillaPlayer_goni001" width="420" height="340" allowscriptaccess="always" swliveconnect="true" allowfullscreen="true" flashvars="e=4bffc0037b3a3a49328d685cccfc7c21cc002973d57a44951a38fddf065f5c696a66be9b89ee2d2f0947d4e15d253124c7d296b9a2a5d695fdd446d15f64f11765e48d3073ea9b28f0c3df0a028a62a02723d09accafe3f4ff222bb8b0&width=420&height=340&pid=goni001&autostart=false&allowscriptaccess=always&usefullscreen=true&esnapshot=4bffc0037b3a3a493b90685cccfc7c21cc002973d57a44951a38fddf065f5c696a66be9b89ee2d2f094ccde2702233248cc6a6b6afbdc39ef0d54dd05565f85d6ea5d87835adc773b1dfda0805887da326798fcd&trueurl=http://www.vg247.com/2011/01/08/nintendo-world-2011-day-1-conference-report-japanese-3ds-launch-line-up-confirmed-battery-life-at-3-8-hours-more/"></embed></object>

Nu är det ju lite skillnad eftersom 3DS är autostereoskopisk. Dom utnyttjar en speciell skärm som riktar en uppdelad bild till båda dina ögon med hjälp av enkelt uttryckt ett "galler" (gissar att dom gör det iaf, det är den vanliga metoden, egentligen... 11/01 "The human visual system does not see in terms of frames; it works with a continuous flow of light information.[citation needed] A related question is, “how many frames per second are needed for an observer to not see artifacts?” However, this question... 11/01 Nä, sådär enkelt är det ABSOLUT inte. Saker kan återanvändas, allt behöver inte räknas om o.s.v. Z-buffern t.ex. bör vara samma i stora delar av bilden. Beror också på hur man gör 3D, dock. Vet inte hur speltillverkarna gör, men man borde kunna återanvä... 11/01 Tja.... Då 60bilder i sekunden är vid en "skärm" endast, så blir det väl självklart att det halveras när det blir 3D är varannan bild är för höger och andra till vänster. 10/01 Jag märker då fan inte skillnaden, men jag bryr mig heller inte om DoA~ 10/01 Det lär ju dyka upp till 360 i så fall, som de gjort sen 3an 10/01 Hörrödu! Man märker inte någon skillnad på 30-60 fps! 10/01 och snart kommer väll folk säga att man inte märker någon skillnad på 30-60 fps... Ugh. 10/01 Ursäkta min franska men.. F*** this, gör ett nytt DOA till ps3 istället.. Sitter fortfarande och väntar på ett. 10/01 Exakt så jag tänkte med, flesta spel jag brukar se såg ju ut att flytta på i mindre en 20 FPS ^^. 10/01
Skicka en rättelse