I en intervju med Gamesindustry.biz berättar Ken Levine, chef för 2K Boston, varför studions nästa projekt inte blir Bioshock 2.

Jag tror att för oss, vi kom ur en Bioshock-koma och svårigheterna med att färdigställa spelet. Vi var tvungna att bestämma oss. Vad var det vi ville göra härnäst och hur aggressiva skulle vi vara?...Och vi tittade på varandra, och de här killarna har jobbat tillsammans i kanske sex eller tio år, och frågade vad vill vi göra? Vill vi göra något lite enklare nästa gång eller vill vi sikta mot himlen. Vi valde att sikta mot himlen.

Trots ihärdiga försök från Gamesindustry.biz ville Levine inte gå in på några detaljer om vad det så hemliga spelet som studion arbetar på kan vara. Men han sa att de just nu tänkte på "folks relation till spelet över en längre tid", vad han nu menar med det. Tidigare har det spekulerats i att det ska vara ett nytt spel i X-Com-serien som arbetas på men än så länge är det inte mer än en vild gissning.

http://www.shacknews.com/onearticle.x/54052 "I don't even know how we convinced people to pay for BioShock. These games had never made any money—everybody told us when we were pitching BioShock, sounds like a great idea, you'll sell 150,000 units—ne... 06/08 Han nämnde det själv @ ttlg.com forumet efter ganska massiv kritik. 05/08 Jag tror att det snarare handlar det om att konsolkontroller är otillräckliga och att det inte fanns en vilja eller möjlighet att göra en ordentlig PC-version och en förenklad konsolversion. Deus Ex 3 är på gång och man hoppas på en återgång till ettans... 05/08 Jag tycker de borde ha System Shock 2 som mål... och så försöka få med så mycket av komplexiteten som möjligt utan att göra interfacet för svårt för konsolspelarna. Där borde de lägga krutet. Visst, det är inte lätt... speciellt inte när spelen måste... 05/08 Du har rätt i att det inte var ren skit. Hade det inte haft något med SS att göra hade jag tyckte att det var bättre än var det var. Men det enda jag kände när jag spelade var att det var en fruktansvärd förenkling av system shock och att det hade kunna... 05/08 Han valde medvetet att skära ner på komplexiteten så att det förhoppningsvis säljer mer och då kanske spelbolagen vågar satsa lite mer på de lite mer avancerade FPS spelen. I det långa loppet kan det vara ett bra val. Men jag tror inte man får se spel... 05/08 Rent skit tyckte jag inte det var, tyckte fortfarande det var ett bra spel. Dock har du rätt i att det hade varit mycket bättre om det vore mer likt system shock, dock hade väl det spelet varit för komplicerat för "average american 360 gamer". Synd att... 05/08 Bioshock var ren skit enligt mig. Ett sämre system shock 2 med bättre grafik. Det enda jag kände i början var hur oerhört mycket bättre bioshock hade varit om det hade varit mer likt system shock. Efter halva undrade jag var den så kallade storyn som... 05/08 Ett nytt X-Com hade varit helt underbart dock hade de väl förvandlat det till ett "real time squad based third person shooter" mao förstört hela spelet. Om de dock skulle gjort ett nytt X-Com som faktist skulle bli turn based skulle jag förboka samma... 05/08 Anledning till att Bioshock 2 inte görs av sammagrupp var väl för att den gamla gruppen hade haft stora problem med att arbeta med Projekt chefen och inte ville jobba mer med honom för att dom inte skulle få arbetet gjort då? så den projekt chefen tog... 05/08
Skicka en rättelse