Team Ninja siktar på ett lättillgängligare och mindre brutalsvårt actionäventyr när Ryu Hayabusa planerar sin återkomst.

Actionspelet #Ninja Gaiden 3 blir enklare, lättillgängligare och mindre frustrerande än föregångarna. Detta avslöjar #Team Ninja-chefen Yosuke Hayashi i ett nytt uttalande.

Den otroligt oförlåtande svårighetsgraden från föregångarna är alltså vara ett minne blott när Ryu Hayabusa återvänder till spelvärlden.

– Med de tidigare Ninja Gaiden-titlarna spelade du och hade roligt, men det handlade mer om att slänga handkontrollen i teven eller nåt, säger Hayashi.

– Det är inte enkelt [Ninja Gaiden 3], men kommer tillåta fler människor att spela. Mer tillgängligt. Vi planerar inte att göra Ninja Gaiden 3 till något bara för de riktigt duktiga, skickliga personerna.

Ninja Gaiden 3 saknar fortfarande släppdatum såväl som bekräftade plattformar, men Xbox 360 och Playstation 3 anses vara det troligaste tipset.

Bilden: titelskärmen från det allra första Ninja Gaiden till NES, 1989.

Det är svåra spel. Med något dålig känsla för checkpoints. Ex. var inte simturen till mördande svåra Alma särskilt rolig att göra 100 gånger. 17/08 Vill man ha de svårt som de ska va så får man höja svårghetsgraden bara i 3an, simpelt. 25/01 Själva grejen är väl inte att de är svåra spel, utan att deras känsla för att sätta ut checkpoints är horribel (i sanna JP-anda) 25/01 Svårighetsgraden var ju liksom grejen med ninja gaiden, i am disappoint. 25/01 Första Sigma har en svårighetsgrad som tilltalar mig. Att sänka den gör även att spelet inte längre är utmanande vilket är en anledning till att jag gillar det. Spelet blir svårt om man bara button mashar, här krävs att man lär sig när man ska attackera... 24/01 Ninja Gaiden på Nes, omöjligt. Ninja Gaiden Black till Xbox, Riktigt svårt! Ninja Gaiden II, Man dog väl några gånger, men långt ifrån svårt ändå. Vad händer här näst? @Grumbledock, du kan ju inte jämföra multiplayer spel med en singleplayer kampanj. 24/01 Black hade ju en newbie-svårighetsgrad om spelaren dog ett speciellt antal gånger på första banan. Det tyckte jag var ett rätt bra system för den här typen av spel. 24/01 Suck, snart kommer varenda spel vara som splinter cell convicion. Det ska hålla spelaren i handen rakt igenom hela spelet och helst ska man bara behöva trycka på en knapp så sköter spelet resten... Är dagens generation av spelare dummare, eller vad är... 24/01 Minns när man lirade Ninja Gaiden som yngre. Frustrerande svårt. Detsamma gäller Ninja Gaiden till X-Box och Sigma. 24/01 Yes! Gött att det är på G. Hoppas bara fightingsystemet och vapnen från 2an håller sig kvar. Givetvis ska blodet även det vara extremmycket utav, annars blir jag besviken. 24/01
Skicka en rättelse