I en intervju med videogaming247 berättar #Valves Gabe Newell att hans stora bekymmer med konsolversionerna av företagets spel är den egna förmågan att tillhandahålla uppdateringar. Han säger att till skillnad från pc-uppdateringar, som de kan släppa flera stycken av i rask följd om de vill, så vill #Sony och #Microsoft att Valve tar betalt för konsolditon. Newell klagar också på konsoltillverkarnas långa certifieringstider, och tycker att de inte behöver någon som tittar över axeln på dem.

Does it rankle a bit when people from the console manufacturers tell you what to do?

Sure. I mean, like any developer, we want nobody between us and the people who are playing our game. It's pretty self-interested, because when you have the ability to respond directly to what customers are telling you, you sell more copies of your games, and you sell more audiences, and you make more money.

So anything that stands between us and them is a bad thing.

En stor uppdatering till Xbox 360-versionen av #Team Fortress 2 dyker upp på Xbox Live Marketplace senare i år. Enligt Kotaku, som pratat med Doug Lombardi, har Valve just på grund av penningkravet samlat på sig uppdateringar som pc-versionen fått för att kunna släppa dem i ett svep till 360; de siktar på tio dollar. Huruvida även Playstation 3-ägarna får denna uppdatering är ännu oklart.

Skicka en rättelse