Om du är sugen på en mindre evighet av blodiga filmsekvenser signerad BioWare har du just blivit bönhörd.

Ska man göra ett filmiskt RPG kan man lika gärna göra det ordentligt. BioWares kommande RPG har imponerande 103 minuters bedårande och blodiga mellansekvenser. Brittiska BBFC har föga förvånande valt att sätta en åldersrekommendation på 18 på grund av innehållet som beskrivs som såväl blodigt som våldsamt.

Som jämförelse kan vi lyfta fram #Killzone 3 som tidigare den här månaden skröt med 70 minuters filmiska sekvenser. Svulstigt rollspel som det är lade #Dragon Age II på ytterligare en halvtimme. Det återstår att se om spelet blir lika starkt som mellansekvenserna är magstarka.

[video=6296]

Desto mer jag ser av DA II desto mer övertygad blir jag av att de fantastiska herrarna på Bioware har i stort sett gjort ett mycket smart drag. Detta drag består i att presentera det nya spelet The Old Republic för gemene man att sätta tänderna i. Det... 31/01 Vad Pingu säger, 103 minuter är åt helvete för mycket. Fokus borde ligga på att låta spelaren just spela. 30/01 Läs mina inlägg så blir det enklare. Jag tycker inte att cutscenes är ett bra sätt att berätta ett narritiv på. Fokus borde ligga på att SPELA spelet, inte titta på cutscenes. Det är fullt möjligt att berätta en historia utan att använda sig av cutscene... 27/01 förstår dej inte tror jag, cutscenes är ju berättandet? om du vill se storyn kan du kolla på dom om du vill, annars kan du läsa om samma story i din codex istället, det borde inte vara nått problem 27/01 Lite fail att skippa storyn i ett storydrivet spel, no? Jag vill inte skippa berättandet, jag vill skippa cutscenes. Du förstår, det går inte att hoppa cutscenes och ändå få ta del av storyn om storyn för det mesta kommer berättas genom nämnda cutscenes... 27/01 fick en snilleblixt: skippa filmerna vettja! det här med att läsa ur codex funkar inte förresten om du förväntar dej ett spel och inte en bok. 27/01 Nej. Ljud är något ambient, det inkräktar inte på spelupplevelsen. Tycker man att atmosfäriska ljud absolut inte tillför något så kan man stänga av dessa i spelets inställningar. Det går inte att stänga av cutscenes och ändå ta del av berättandet. Nu... 26/01 Och du tycker att man ska råda bot på det genom att säga vad som är ok/inte ok att göra i spel? 26/01 Då kan vi ju dra det ett steg längre, lyssnar du på musik så förväntar du dig musik, enligt din logik bör därför inte musik få existera i ett spel, eller i en film. Lyssnar du på ljudbok så förväntar du dig en ljudbok, bort med allt prat. Och bok förres... 26/01 Alla spel idag är stöpta i samma mainstream-form. Det är tråkigt, jag skulle hellre se lite variation istället för Indy vs Call of Honour: Modern Warcraft. Var det någon som gjorde det? 26/01
Skicka en rättelse