Många tvivlar redan på att #Deus Ex 3 ska kunna göra originalet rättvisa och förväntningarna lär inte stiga efter ett uttalande från spelets huvuddesigner Jean-Francois Dugas i en intervju med tidningen Edge. Dugas tycker nämligen att #Deus Ex var lite långsamt, saknade minnesvärda ögonblick och försökte vara mer som en simulation än en spelupplevelse.

There weren't enough exciting, memorable moments. It was aimed more towards a simulation rather than a game experience

Knappast goda nyheter för den som hoppats på en uppföljare som är mer lik del ett i serien än del två, men Dugas har åtminstone några betryggande ord att säga till de som är oroliga. Han och #Eidos Montreal kommer nämligen inte att dumma ner spelet, inte ens för att det ska fungera bra både PC och konsoler.

But for us, console-isation isn't about dumbing down features. If we're to go console we will want to keep the complexity alive. We want the menu interface and controller to feel simple without risking any of their potential

Deus Ex 1 var bra som det var. Det enda man kunde klaga på var det grafiska som inte direkt var på topp. Deus Ex 2 var gjort för att även passa konsolspelarna och då fick man göra om spelet väldigt mycket för att det skulle vara enklare och mer användar... 25/10 Deus Ex var och ÄR helt jävla perfekt. Det är så tragiskt när dom gör uppföljare som suger röv. :( 25/10 Grejen med DX var ju just att man kunde välja om man ville vara Rambo eller smyga runt lite lurigt utan att det är det enda man gör. Jag är ett stort fan av det senare och jag tycker att de fick in den perfekta mixen av realism och fantasi i spelet. Det... 25/10 Du skrev precis som jag tänkte när jag läste artikeln. Om det nu blir så som det låter så kan jag inte säga annat än att det känns förbannat tråkigt då Deus Ex är ett av de bästa spelen jag spelat. Jaja, vi vet ju inte hur resultatet blir så vi kan bara... 25/10 Jaha ja... Det lät ju bra! Prata skit om spelet som påbörjade det du sitter och arbetar med idag..! 24/10 "There weren't enough exciting, memorable moments that looked great in screenshots. It was aimed more towards player satisfaction than game previews. But for us, console-isation isn't just about dumbing down features. If we're to go console we will want... 24/10 Herregud vilken idiot. 24/10 större målgrupp= FAIL :( 24/10 Du var oseriös hoppas jag? 24/10 Ja, det var ju kul med ytterligare än våldtäkt av ett starkt varumärke. Ska bli intressant att se när någon förutom Blizzard ens kommer försöka att göra en uppföljare i samma anda som orginalen, och inte bara dumma ner skiten så att en bakbunden apa med... 24/10
Skicka en rättelse