Zombieslaktaren #Left 4 Dead har försetts med en uppdatering som åtgärdar några av de (ganska få) klagomål som spelet fått efter premiären häromveckan. Några av förändringarna är att det ska vara snabbare att hitta en dedikerad server att spela på och att spelläget Versus har låst till svårighetsgraden Normal. Uppdateringen tas som vanligt hem genom att starta om Steam.

Nästan 50% av alla servrar laggar :( 07/12 * Versus mode is now locked to Normal difficulty....Det har man väntat på 06/12 Skämtar ni? Ni som inte fattar att versus ska spelas i normal har inte spelat spelet mer än en gång. Att spela infected är svårt om man är nybörjare och/eller bakom flötet. Ge det lite tid och lär er samarbeta. Difficulty multiplier = juh svårare en "de... 06/12 Och vad torde den anledningen vara? Att man vill missunna spelare valmöjligheten att ställa in spelet så som de själv önskar, på samma vis som man inte anser att spelare har förstånd nog att välja vilken server de skall spela på? 06/12 Mja... för majoriteten så gäller nog att normal är mest rättvist i versus. Men det är klart att man inte behöver hålla med om man tycker det är svårt. :) Det finns en anledning till att de gjort något så drastiskt som att låsa till normal. :) 06/12 Älska updates <3 06/12 Infected var ju inte lätta att spela precis tidigare, så jag håller inte med. 06/12 Högre svårighetsgrad än normal i versus betyder easy mode för infected. 06/12 Tack, men det fungerar fortfarande vääääldigt väldigt dåligt. Majoriteten av försöken att ansluta till en server via browsern slutar i frustration och otydliga felmeddelanden. Jag kunde inte ens ansluta till min egen server som jag själv konfigurerat... 06/12 Njae, spelade efter patchen idag och då var den ju låst till "normal"... Men ändå efter ett par matcher var den uppe i 1.50x(den började på 1.00x), så tror det kan ha att göra med att det blir svårare beroende på hur bra survivors spelar. 06/12
Skicka en rättelse