Folk är oftast villiga att betala mer för saker som är spektakulära, säger Activision-bossen.

I en ny intervju säger frispråkige #Activision-chefen Bobby Kotick att han inte i första hand är ute efter att införa onlinebaserade prenumerationsavgifter för #Call of Duty-serien – snarare vill han främst av allt se till "att spelen är roliga att spela".

– Du vet, vi spenderar faktiskt inte så mycket tid på att tänka ut hur du konverterar Call of Duty-upplevelsen till en prenumerationsmodell. Vad vi verkligen lägger ner tid på är att fundera kring hur vi skapar nya, spännande Call of Duty-upplevelser som kan glädja vår publik, säger Kotick.

– Oftast är folk villiga att betala för material om du levererar något spektakulärt till dem. Vilket är vår intention.

Uttalandet kan tolkas som att #Activision alltså inte ska införa Call of Duty-prenumerationer redan imorgon, som Kotick tidigare drömt våta drömmar om.

Man kan också tolka det som att bara spelen blir "roligare" så blir det, enligt Kotick, okej att ta mer betalt för dem.

Activision och Call of Duty-cirkusen fortsätter alltså. Håll koll på FZ så du håller dig uppdaterad!

Bild: på allmän begäran har vi nöjet att publicera en mer högupplöst version av den klassiska Bobby-bilden.

Skicka en rättelse