Senaste utvecklardagboken på det efterlängtade racingliret förklarar hur Codemasters förhåller sig till styrningen.

Söndagsfilm! Söndagsfilm! Alltid något att vila ögonen på efter ännu en tung vecka fylld av olika osaligheter. Senaste rullen i arkivet handlar om #Dirt 3 och är av formen utvecklardagbok. Hur tänker egentligen #Codemasters när det kommer till styrningen, vad krävs för att få det att kännas realistiskt? Spana in filmen där racingfordonen Audi Sport Quattro Rally, Lancia Fulvia HF och Pegueot 207 S2000 visa upp nivåer i Kenya och Finland.

Värt att notera är att det verkar som att Windows-utgåvan av Dirt 3, precis som #Colin McRae: Dirt 2, kommer använda sig av Games for Windows Live. En onlinetjänst som inte alla blir särskilt överlyckliga av. Ett släpp är att vänta 23 maj till Windows, Xbox 360 och Playstation 3.

[video=7208]

Det ser inte äkta ut när bilen kommer rullande, känns skumpig och klistrig. jämför med en repris från Richard Burns Rally, tycker att Codemasters aldrig fått någon ordning på detta. 14/02 Vet inte hur många gånger jag har sagt det här, Finlands sträckan är en "Trailblazer" sträcka alltså bredare. Senior Designern Paul Coleman har själv sagt på sin Twitter att det finns tighta och längre sträckor. Dem har bara inte visat den pga inte till... 14/02 Några randoms jag aldrig träffat tycker det är bra, så då måste det vara det. Tycker det var en jävligt kass trailer när de bara klipper in massa jävla snack om hur bra spelet är istället för att visa ingame-shit så man får avgöra själv vad man tycker.... 14/02 Nä nu tror jag vissa inte förstår min poäng här. Givetvis så ska ingen behöva "lägga sig" för att man inte når upp till dennes nivå. DiRT är ett sånt spel där man stressar upp sig, pressar sig och tar risker man inte klarar av, när motståndet är svårt.... 13/02 Jag har inget körkort so i can't say, men det är klart the real deal klår allt vad spel har att erbjuda, förutom spektakulära krasher kanske där man klarar sig utan en skråma, men jag syftade såklart på spel som Richard Burns Rally där realism är A och... 13/02 lite löjligt ändå 13/02 + att dom får betalt för att säga det. 13/02 Ungarna tror på det... 13/02 Varför är det alltid samma sak när man ser film från ett nytt rallyspel. Det är folk från riktig rally som provspelar och säger att vartenda nya spel är jätte realistiska. Men ändå så är det bara ett rally spel som verkligen lever upp till det. Richard... 13/02 Jag håller med Corp! helt 100%, utan "FLOW" tröttnar man på ett spel. T.ex BlackOps är egentligen ingen höjdar spel, men när det går bra för en så är det skitroligt. Däremot när det går dåligt, så hoppar jag iaf ut från servrar ganska så fort av ren ils... 13/02
Skicka en rättelse