Epic höjer ribban för vad du får tjäna på ditt UDK-utvecklade spel innan du måste betala royalties.

I ett steg att underlätta för mindre (och framtida) spelutvecklare höjer #Epic ribban för vad du får tjäna på ditt UDK-utvecklade spel innan du behöver betala royalties. Summan höjs tio gånger om – från 5000 amerikanska dollar (32 000 kronor) till 50 000 (320 000 kronor).

– Vi är riktigt glada över att folk gör helt otroliga saker med UDK. Vi förstår att för många av er som just börjat i branschen ger det ett starkare finansiellt fotfäste att bygga en kvalitativ spelutvecklingsverksamhet när ni inte behöver betala royalties på era första 50 000, säger Epics Mark Rein.

För mer information om hur royalties-avgiften funkar beger du dig till officiella forumet där utvecklarna förklarar så pedagogiskt de kan för alla presumtiva spelutvecklare.

Bild: Jazz Jackrabbit, ett exempel på vad du kan åstadkomma med UDK.

Skicka en rättelse