Vänta dig en större, mer sammanhängande värld. Utan laddningstider!

Spirituella #Demon's Souls-uppföljaren #Dark Souls blir 1,5 gånger större än ettan, säger regissören Hidetaka Miyazaki. Vänta dig också ett större fokus på utforskande jämfört med tidigare.

Mer fokus på sidogrejer är också planerade.

– Det handlar inte direkt om gömda kartor, men det kommer finnas områden som är gömda som inte är kritiska för att klara av spelet. När det gäller sidouppdrag kommer de inte få status som speciella quests, men vi kommer implementera små händelser för att uppmuntra spelarna att skapa sina egna små mål, säger Miyazaki.

Det ökade fokuset på utforskning gör också att världen blir helt sömlös, till skillnad från Demon's Souls som byggde på olika nivåer.

– Demon's Souls lutade sig mer åt striderna, men nu lägger vi lite mer vikt på utforskandet. Det handlar om att låta spelarna uppleva utforskande. En av de större konceptuella förändringarna är sömlösheten. Vi har satt ihop alla miljöer tillsammans.

Dark Souls utvecklas till Xbox 360 och Playstation 3 och släpps i år. Det blir svårare än Demon's Souls och får kanske en PSP2-konvertering.

Skicka en rättelse