David Cage säger att han "äger" interaktiva drama-genren och vill fortsätta utforska den med helt nya spel.

#Quantic Dream-chefen David Cage säger att han och hans studio "äger" den interaktiva drama-genre #Heavy Rain bygger på, och trots titelns framgångar är han inte intresserad av en uppföljare.

– Vi skapade genren. Vi äger genren och vi vill visa att Heavy Rain inte var ett sammanträffande eller lyckskott – att det verkligen var något som funkade och som vi kan bygga vidare på, säger David Cage.

Nästa spel från Heavy Rain-skaparen blir något helt annat, även om det fortsatt kommer bjuda på en upplevelse av det mörkare slaget.

– Men samtidigt ville jag inte göra en uppföljare. Det gjorde jag klart innan jag visste om spelet skulle bli en framgång eller misslyckande, eftersom jag vill visa att det här verkligen är en genre. Vilket betyder att du kan använda ett liknande drama för att berätta vilken som helst slags historia inom valfri genre och stil.

– Så vi kommer utforska olika riktningar. Fortfarande mycket mörkt, fortfarande för vuxna, men helt annorlunda mot Heavy Rain. Vi vill tillfredställa våra fans, men vi vill överraska dem också. Det är vår utmaning, avslutar David Cage.

I dagsläget jobbar Quantic Dream på två hittills okända titlar.

FAN vad bra. en utvecklare som inte snöar in sig på ett enstaka IP. Ja, jag kollar på er COD / BF / MOH 21/03 HR var nog det mest hypade jag träffat på. Minsta speltid för pengarna någonsin med en faktor 10 sådär. Delar som att växla mellan privatdetektiven, fbi-agenten och pappan som i en triller är väl god idé i sig. Men att varje kritisk situation har ett... 20/03 Meh, Heavy Rain var inte mycket att hänga i julgranen. Jag är inget fan av QTE direkt. 20/03 han må inte mjölka ett varumärke/household name, men däremot verkar han vilja mjölka vidare på hela QTE konceptet. hoppas han försöker vidareutveckla och förbättra systemet på nåt sätt i så fall och inte komma med samma skit hela tiden. 19/03 Jag har stor respekt för den här snubben. 19/03 Jag skulle spelat sk*ten ur Heavy rain (och en del andra spel också) om man inte var tvungen att sitta och vicka och skaka en handkontroll. Sådan styrning förstör hela upplevelsen för mig. Edit: Cred för att inte gå den lätta vägen och göra en uppföljar... 19/03 Vilka framgångar? Heavy Rain slog inte igenom på den stora marknaden. Det var snarare mediokra framgångar för ett högprofil-spel. Genren skapade för övrigt på 80-talet, så vad gubben babblar om förstår jag inte. :-S 19/03 Så, vilket var först? För jag vet inte. Om du pratar om Fahrenheit så var det samma företag. 19/03 Skämtar han eller? Han var ju inte ens först med att göra ett spel i den genren. *facepalm*. Tror något har gått honom åt huvudet. Heavy Rain var ett bra spel, men det var fan inte först. 19/03 Bra beslut. Heavy Rain är ett sjukt bra spel. Ett av de bästa jag spelat någonsin. Men att göra en uppföljare hade ju varit lite som att göra en uppföljare på Seven. 19/03
Skicka en rättelse