"Först behöver vi göra ett spel värt att stjäla innan vi oroar oss över hur vi stoppar dem", säger Volition-chefen om pc-piraterna.

Red Faction- och Saints Row-studion #Volition tycker att pc-formatet fortfarande har mycket att ge och satsar extra på sina pc-versioner i framtiden. De har också en något annorlunda inställning till hotet från piratkopierare.

– Först behöver vi göra ett spel värt att stjäla innan vi oroar oss över hur vi stoppar dem [piraterna], säger Volition-chefen Eric Barker.

Han påstår också att kommande spel i Red Faction- och Saints Row-serierna kommer få bättre pc-versioner än föregångarna eftersom pc-konverteringar hädanefter ska skötas in-house i större utsträckning.

– För oss var det viktigaste att försäkra oss om att pc-versionen görs in-house. Du skulle se pc-versionen [av Red Faction: Armageddon], den ser otroligt vacker ut. Om du har ett bra grafikkort ser det fantastiskt ut. Vi tycker definitivt att pc-spel är kanonbra och om de görs rätt och på ett bra sätt av en studio så är de fenomenala.

Bilden kommer från Red Faction: Armageddon.

Antar att sammanfattningen är, gör bättre spel. 20/03 Fysiska butiker tar överpriser och en väldigt stor del av PC spel försäljningen går via digitala tjänster eller via postorder. Jag spelar nästan bara på PC... Men jag köper aldrig i en fysisk butik, för mig är det bara webhallen som gäller och vill jag... 20/03 Så gör jag också, så du talar för mig och andra med. Håller med 100%. 20/03 "Red Faction- och Saints Row-studion Volition tycker att pc-formatet fortfarande har mycket att ge och satsar extra på sina pc-versioner i framtiden." Trevligt att läsa. :) Angående piratkopiering av mjukvara: det är fel. Ja, jag kopierade hejvilt på... 19/03 Knasig titel 19/03 the Q is simple 1. make a multi player game 2. make it a mix between quake and cs 1.6 3. earn the rewards 19/03 Först och främst så var mitt inlägga bara ett konstaterande av faktum. Ett onlineregistreringsskydd stoppar piratkopiering innan release. Det är alltså ett effektivt skydd och har tagit bort tidigare förekommande pre-release kopiering. Många spel säljer... 19/03 Exakt! 19/03 Fel. PC-marknaden är nästan dubbelt så stor som Konsollmarknaden. PC-marknaden hade $16.2 miljarder revenue 2010 (http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20110301/pc-spelsbranschen-okar-over-hela-varlden), medans Konsollerna bara hade $9.4 miljarder (http://w... 19/03 Bästa sättet att minska pirtatkopieringen är att satsa på online-läget, Hamachi och liknande finns men de flesta betalar nog hellre och lirar online med betydligt fler spelare ;) 19/03
Skicka en rättelse