Blizzard har varit inne och rotat i koden, gillar du förändringarna?

Varje gång #Blizzard uppdaterar #Starcraft 2 måste det göras med en delikat fingertoppskänsla. Balansändringar påverkar multiplayermatcherna direkt och med tanke på hur rejäla prissummor som regelbundet tävlas ut i de stora turneringarna kan en liten parameter förändra en taktik i grunden. I den senaste patchen noterar vi ett par sådana saker i den tunga ändringslistan.

  • Enheter som kommer ur Motherships Vortex kan inte markeras och är också immuna mot skada i 1,5 sekunder

  • High Templars uppgradering, Khaydarin amulet, tas bort

  • Terrans Battlecruiser blir något snabbare, från 1,406 till 1,875

  • Det tar nu fem sekunder längre att bygga en bunker, från 35 till 40.

  • Ghosts EMP-attack drar nu som mest 100 energi istället för all tillgänglig. Effekten på Protoss-sköldarna är dock oförändrad

  • Stimpack-forskning ökar en halv minut, från 140 till 170 sekunder

  • Infestors Fungal Growth blir kortare, från 8 till 4 sekunder, men 30% skadligare mot bepansrade enheter

Z har trots allt tagit sig till final i senaste GSL så det går ju helt klart att vara riktigt bra med Z. Jag håller helt med dig i att Z har lite för få val av strategier. Det hade varit roligare om Z hade kunnat göra mer ögonbrynshöjande roliga strateg... 03/04 Alltså jag förstår vad du menar. Zerg är bra på att pumpa ut drones helt enkelt, och kan göra det snabbare än de andra raserna. I high-level spel blir det dock tydligt att "macro-all-in" inte fungerar utan de måste göra units med sina larver för annars... 01/04 Allt är bra förutom den förlängda produktionstiden på "Stimpack" 30 sekunder kan vara ganska förödande. Dock tycker jag de ska nerfa Dark Templars skada /movement speed på dem. Tycker det är ganska obalanserat när man selar en match har en überstor armé... 24/03 Dom har tagit bort losses också!! :/ 23/03 kan äntligen använda battlecruisers, dock inte så bra mot proto, men fungerar mot zerg och terran 23/03 Precis. Kunde inte säga det bättre själv. 23/03 Att zerg bör köra macro har inget med att vara defensiv eller svag att göra. Det har att göra med att zerg kan skaffa exakt de enheter som behövs när som helst inklusive drones och i utbyte mot det kan inte zergs units vara exakt lika starka som Z och... 23/03 Fungal growth gör ju mängder med mer skada mot Protoss nu. 30% mer mot armoured (Void ray, Colossus, Immortal, Stalker, Void ray samt Warp prism) på bara halva tiden. Tycker jag låter som lite väl mycket, till och med. Den som lever får se. 23/03 Nerfa Protoss mera jävla blizzard. 23/03 Tycker de är väldigt försiktiga med förändringarna. Antagligen har de insett att eftersom spelarnas strategier utvecklas så mycket så är det svårt att säga vad som är för starkt eller svagt. Hade ändå gärna sett lite större förändringar. Tänker ungefär... 23/03
Skicka en rättelse