Eidos Montreal förklarar vad som gör datorversionen speciell.

#Deus Ex hyllas som ett av tidernas bästa pc-spel så det är inte så konstigt att fansen är försiktigt skeptiska inför det tredje spelet, särskilt efter att tvåan inte levererade. När Jean-François Dugas, game director på #Eidos Montreal, fick frågan om något skiljer sig mellan versionerna svarar han att det är främst gränssnittet som optimerats för plattformen.

I intervjun hos Shacknews får vi också veta att de outsourcat en hel del arbete till sin nederländska partner #Nixxus som arbetat mycket med Tomb Raider-serien och senast #Kane & Lynch 2: Dog Days.

Åtta minuter kommenterat gameplay

[video=7472]

deus ex highlightade inte saker. objekt man kan integrera med visade när man kunde integrera med dom samt namn på saken. här lyser saker man kan integrera med samt möjliga passager man kan använda 25/03 Hade varit bättre om dem gjorde en separat övningsbana som i ettan speciellt då det förhoppningsvis ska vara stort omspelningsvärde. Fast nu ska man ju snåla in på allt och alla . 25/03 Så de har outsourcat en stor del av PC-delen...låter inte bra. Blir sällan bra när de outsourcar till andra företag. Snarare så brukar det bli buggigt utav bara helvete. Nee, där sjönk mina förväntningar rejält. 24/03 UI:n är en viktig del av ett spel vare sig du tycker det eller ej. UI:n ska man se på under hela spelet, hela tiden och det gäller att den är bra - annars kan det stjälpa upplevelsen. Det har hänt förut och det kommer hända igen. Men jag ser oavsett DX3... 24/03 förboka för ett tag sedan. Kommer bli ett köp oavsett vad det blir för betyg, men får lite Alpha Protocol känsla. 24/03 Spelar första spelet nu och jag stör mig då inte på saker i det spelet så nej det har inget att göra med att jag är för gammal eller för ung. Om det jag sett även kommer gälla för pc spelet så är det i min mening att leda spelaren. Finns ingen anledning... 24/03 En "supermänniska" har tillräckligt med insikt för att förstå att man kan klättra nedför en stege, det är bara korkat och vänder sig till dem som kanske aldrig har spelat en FPS först, eller vad man nu ska kalla DX3. Det vore underbart om det går att... 24/03 Vad jag ville peka på var väl mest att om man hakar upp sig på UI:t så missar man lite vad Deus Ex handlar om och den biten verkar dom faktiskt ha koll på till skillnad från Invisible War. Men när vi nu talar om UI:t kan jag väl säga att som det ser ut... 24/03 Prata inte om Far Cry 2 här. Det är inte samma genre. Kan dessutom tilläggas att jag gav FC2 en ärlig chans, men det är skittråkigt och en hädelse mot FC1. I ettan passade det då det var avskalat och fyllde sin funktion. Det kan inte någon påstå att fal... 24/03 Jag förstår inte riktigt vad ni gnällspikar klagar över. Först och främst är videon från konsollversionen och dom har nu sagt att interfacet kommer vara annorlunda för PC för att passa bättre. För det andra så kanske ni är för unga för att ha spelat för... 24/03
Skicka en rättelse