Till Xbox 360 kommer det däremot inte, för enligt skaparen Jakub Dvorský har Microsoft redan sagt nej.

#Amanita Design kommer senare under året släppa indiegodisbiten #Machinarium via PlayStation Network, berättade skaparen Jakub Dvorský under ett evenemang på Nottingham Trent University. Däremot kan du inte vänta dig en Xbox Live-version, eftersom #Microsoft redan nekat Dvorskýs närmanden.

– Vi har redan vägrats av Microsoft att släppa spelet till Xbox. De var inte intresserade eftersom spelet redan var släppt till Mac och Windows, då de krävde en exklusivitetsdeal, sa Dvorský till CasualGaming.biz.

– Vi är inte intresserade av Microsoft längre.

Han menar även på att det är väldigt svårt att få över spel från PC till konsoler.

– Det är mycket lättare om du skapar ett spel till PC och Mac. Att föra över det till konsoler innebär mängder av hårt arbete och en massa trassel med företag.

Amanita spånar även kring en tablet-variant, där deras första tankar kretsar kring den kommande BlackBerry PlayBook, istället för Ipad vilket ofta brukar vara det första utvecklare strävar efter.

I helgen kunde vi presentera information om tre kommande titlar, #Samorost 3, #Botanicula och #Osada - vilket vår rödhårige Jakob Svärd i kommentatorfältet menade på är årets nyhet - än så länge.

Skicka en rättelse